X
   
 
    • ارائه ی خدمات معاملات آنلاین
      امروزه به دلیل جایگزین شدن معاملات برخط به‌جای خرید و فروش‌های حضوری، دسترسی راحت و ایمن به سامانه‌های معاملات آنلاین، مورد درخواست بسیاری از کاربران می‌باشد.
      بانک پارسیان به ‌منظور توسعه‌ی زنجیره‌ی خدمات خود برای فعالان بازار سرمایه و گسترش تعاملات با کارگزاری‌های مجاز، علاوه بر فراهم آوردن خدمات احراز هویت سجام ، ایجاد حساب کاربری و خدمات آنلاین کارگزاری ، سامانه‌ای را ارائه نموده که از طریق آن امکان ثبت اطلاعات سپرده ی مشتری (جهت انجام معاملات در بازار اوراق بهادار/ بورس کالا ) فراهم‌شده است.
      در ادامه به معرفی و شیوه‌ی فعال‌سازی و دریافت خدمات فوق می‌پردازیم:

      دریافت کد رهگیری سجام:
      شیوه مورد توصیه بابت ثبت‌نام سجام، دسترسی به سامانه‌ی مزبور از طریق پایگاه اینترنتی کارگزاری پارسیان به نشانی https://parsian.tsetab.com می‌باشد.
      متقاضیان ثبت‌نام در سجام پس از طی نمودن مراحل اولیه ثبت‌نام مشتمل بر ثبت اطلاعات هویتی، محل سکونت و محل کار، بارگذاری تصاویر شناسنامه و کارت ملی، میزان آشنایی با بورس و اطلاعات حساب، به فاصله حداکثر 24ساعت، کد رهگیری ده‌رقمی را از طریق پیامک دریافت می‌کنند. کد مزبور، پیش‌نیاز مرحله احراز هویت است.

      احراز هویت سجام:
      احراز هویت سجام از دو روش حضوری و غیرحضوری امکان پذیر است.
      حضوری:
      • متقاضیان این خدمت با ارائه کارت ملی و شناسنامه، می‌توانند برای احراز هویت به هریک از شعب بانک مراجعه نمایند.
      غیرحضوری
      • ثبت درخواست متقاضیان در سامانه احراز هویت غیرحضوری الکترونیکی بانک پارسیان با استفاده از اپلیکیشن تاپ، بانکیار و راهکار شاکلید و عصر دانش افزار، از طریق لینک ذیل امکان‌پذیر است:

      دریافت کد بورسی ( بورس کالا و بورس اوراق بهادار):
      کد بورسی اوراق بهادار پس از ثبت نام کامل در سجام ایجاد می شود، برای دریافت کد آنلاین در بورس کالا، مشتری می بایست به درگاه کارگزاری پارسیان به نشانی https://parsian.ebgo.ir/Login مراجعه نماید.

      ایجاد حساب کاربری در سامانه‌های معاملاتی کارگزاری پارسیان:
      شرایط اخذ حساب کاربری:
      1- دارا بودن کد بورسی
      2- برخورداری از دانش و مهارت لازم در خصوص فرآیند ورود سفارش از طریق سامانه معاملاتی، معاملات اوراق بهادار و قوانین و مقررات مرتبط با معاملات اوراق بهادار برای دسترسی به سامانه معاملات برخط که مستلزم موفقیت در آزمون می‌باشد.
      3- نداشتن منع معاملاتی که توسط سازمان یا سایر مراجع ذیصلاح اعلام‌شده باشد.

      شیوه اقدام:
      1-ارسال درخواست از طریق پایگاه اینترنتی کارگزار به نشانی: https:/parsian.tsetab.com و تعیین خدمات درخواستی
      2-مراجعه به شعب منتخب (تهران) و ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی و امضا مستندات متناسب با خدمات درخواستی.

      فعال سازی حساب متصل(وکالتی) بورس اوراق بهادار و بورس کالا:
      *برای سهولت مشتریان محترم در فرآیند معاملات آنلاین، امکان ثبت سپرده ی مشتری جهت ثبت معاملات بازار اوراق بهادار (خرید و فروش برخط سهام) یا بورس کالا (خرید و فروش مواد اولیه و بورس کالا) فراهم شده است. پس از ثبت و تأیید سپرده در سامانه مزبور، مشتری می‌تواند شخصاً درخواست خرید سهام را در سامانه معاملات برخط و یا درخواست سفارش کالا را از طریق شرکت کارگزاری در سامانه معاملاتی بورس کالا ثبت نماید.
      به‌محض ثبت درخواست مشتری و پذیرش توسط کارگزاری، کل وجه سهام / درصدی از وجه کالا تا قطعی شدن معامله موردنظر، در سپرده مزبور مسدود شده و در صورت اجرای درخواستِ ثبت‌شده، پس از تخصیص کارگزار، مبلغِ مسدودشده حسب مورد به‌حساب کارگزار(بورس اوراق بهادار) /حساب بورس کالای ایران(بورس کالا) منتقل‌شده و در غیر این صورت سپرده مشتری رفع انسداد می‌شود.
      *انواع سپرده‌های کوتاه‌مدت، قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری (بدون دسته‌چک) برای درخواست این خدمت قابل‌پذیرش می‌باشند.

      *** برای درخواست فعال سازی حساب وکالتی، می توانید به یکی از شعب بانک مراجعه فرمایید. پس از تکمیل فرم و تایید توسط کارگزار مربوطه، درخواست شما در سامانه ثبت خواهد شد.

      در حال حاضر امکان ثبت حساب وکالتی، برای مشتریان تمامی کارگزاری‌ها در بخش معاملات نقدی بورس کالا و کارگزاری‌های مندرج در جدول ذیل، در بخش اوراق بهادار مقدور می‌باشد.