صفحه اصلی
خدمات
سپرده های ریالی
سپرده قرض الحسنه پس انداز
قرض الحسنه جاری
سپرده سبا
سرمایه گذاری کوتاه مدت
سرمایه گذاری بلند مدت یک ساله
پرسش های متداول ریالی
خدمات و تسهیلات ریالی
پرداخت قسط تعاونی اعتبار ثامن
تعمیر و بازسازی مسکن
ساخت پروژه های ساختمانی
خرید کالاهای مصرفی
تامین سرمایه واحدهای بازرگانی
تامین سرمایه واحدهای تولیدی
خرید محل کار
تسهیلات بازسازی محل کار
پرسش های متداول اعتباری
طرح اعتباری نوید پارسیان
طرح اعتباری پژواک پارسیان
طرح پرداخت تسهیلات ریالی/ ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی
خدمات اعتباری به شرکتهای دانشبنیان
صندوق امانات پارسیان
سپرده ها و خدمات ارزی
نرخ خرید و فروش ارز
پرسش های متداول ارزی
کارت های بانکی
کارت خرید پارسیان
خدمات بدون کارت
کارت هدیه پارسیان
کارت نقدی پارسیان
کارت مجازی برای مشتریان حقوقی
بانکداری الکترونیک
بانکداری اینترنتی
خانه پارسیان
اینترنت بانک
پرداخت قبوض- تجارت الکترونیک
ایمیل بانک
دریافت شماره شبا
بانکداری تلفن و تلفن همراه
همراه بانک پارسیان من
همراه بانک بانکیار
نرم افزار تاپ
تلفن بانک
احراز هویت و افتتاح حساب غیرحضوری
امضای پارسیان
سامانه های جانبی
سامانه تسهیلات آنلاین پارسیان (ستاپ)
سامانه پارس
سامانه احراز هویت الکترونیکی سجام
سامانه ثبت آنلاین مغایرت
ثبت چک های صیادی(پیچک)
سامانه استعلام مشخصات ضمانتنامه
سامانه امضای دیجیتال نماد بانک مرکزی(برنامک هامون)
استعلام گواهی تأیید سپرده/ واحدهای سرمایه گذاری/ اوراق مشارکت/ سهام
پرداخت قسط تسهیلات تعاونی ثامن الحجج
استعلام مکاتبات بانک با دفاتر اسناد رسمی
راهنمای خدمات الکترونیک
راهنمای فعال سازی سرویس پیامک حساب
راهنمای استفاده از سامانه خانه پارسیان
راهنمـای همراه بانـک
راهنمای امضای دیجیتال پارسیان
پرسش های متداول همراه بانک
راهنمای کارپوشه در همراه بانک پارسیان من
افتتاح حساب غیر حضوری - خوش آمدگویی
افتتاح حساب غیرحضوری - پرسش های متداول
راهنمای کاربری سامانه تسهیلات آنلاین پارسیان(ستاپ)
پرسش های متداول اینترنت بانک
راهنمای ورود به اینترنت بانک (دو عاملی)
راهنمای ورود به اینترنت بانک (آفلاین)
پرسش های متداول بانکداری الکترونیک
راهنمای رمز دوم پویا
نکات ایمنی هنگام خرید اینترنتی
راهنمای سامانه شعبه مجازی
آگاهیبخشی امنیتاطلاعات
مناقصه/مزایده
درباره پارسیان
پارسیان
تاریخچه بانک
پیام مدیرعامل
سهامداران<___a>
معاونین
مدیران
چهارسوق مالی پارسیان
ساختار سازمانی
ماموریت بانک
چشم انداز آینده
ارزش های سازمانی
اصول رفتار حرفه ای کارکنان
روابط عمومی
لوگوی پارسیان - گل لوتوس
صدای مشتری
اخبار
بروشورها
ارتباط با مدیریت ها و معاونت ها
ارتباط با مناطق
واحدها
جستجوی شعب
باجه ها
ساعت کار شعب
بانک پارسیان الفروع العراق
بانک پارسیان شعب عراق
شعب منتخب طرح بیمه
اطلاع رسانی
مناقصه / مزایده
سهام عدالت
سوالات متداول چکاد
پرسشنامه باشگاه مشتریان
استعلام مشخصات ضمانتنامه
نتایج قرعه کشی صندوق قرض الحسنه بانک
مبارزه با پولشویی
خودپردازهای برون شعبه ای (ویرایش آبان ماه)
فرم های یکنواخت عقود تسهیلات بانکی
شفافیت و انتشار اطلاعات
استعلام گواهی تأیید سپرده/ واحدهای سرمایه گذاری/ اوراق مشارکت/ سهام
راهنمای رفع سوء اثر چک
بانک ها و موسسات اعتباری مجاز
طرح ارائه ی خدمات بیمه ای رایگان به سپرده گذاران
سوالات متداول
شماره تلفن مراکز ساتنا و پایا بانک ها
دانستنی های چک
اعلام آمار وام ازدواج پرداختی و درصف<___a>
تماس با ما
اطلاعات تماس
انتقادها و پیشنهادها
سامانه ی ثبت شکایات
مرکز ارتباط با مشتریان بانک پارسیان
نظرسنجی وب سایت بانک پارسیان
En
اینترنت بانک
|
باشگاه مشتریان
X
بانک پارسیان
پرسش های متداول
سوالات متداول همراه بانک پارسیان
(جزئیات)
جزئیات
فهرست پرسش های سوالات متداول همراه بانک پارسیان
برای اطمینان از فعال بودن GPRS برروی گوشی خود، چه باید کرد؟
مشترکان همراه اول می توانند مدل گوشی خود را به شماره 8008 ارسال نمایند تا نسبت به فعال بودن یا نبودن سرویس GPRS سیم کارت خود کسب اطلاع نمایند.
آیا رمز ورود به برنامه همراه بانک قابل تغییر است ؟
بلی
پیغام "دسترسی شما محدود شده است" در چه زمانی مشاهده می شود ؟
دو حالت ممکن است اتفاق افتاده باشد :
• مشتری به دلایلی از قبیل مفقودی گوشی، درخواست غیرفعال شدن برنامه همراه بانک برروی گوشی خود را به شعبه داده باشد، که در این حالت به علت غیرفعال شدن برنامه بر روی گوشی، این پیغام به مشتری ارسال می گردد.
• ممکن است در مواردی اشتباهاً توسط کاربر شعبه شماره همراه مشتری وارد لیست غیر فعال شده باشد. مشتری می تواند با مراجعه به شعبه مجدداً درخواست فعال شدن برنامه همراه بانک را اعلام نماید.
دلیل دریافت پیغام "دسترسی غیر مجاز" در همراه بانک چیست ؟ و چگونه می توان علت دقیق آنرا پیدا کرد؟
در صورت مشاهده پیغام فوق یکی از موارد زیرممکن است اتفاق افتاده باشد:
• مشکل مربوط به وارد نمودن شماره حساب باشد، یعنی مشتری در وارد نمودن شماره حساب اشتباه نموده و مشخصات وارد شده با مشخصات ثبتی در سیستم مغایرت داشته باشد.
• شماره همراه برای دو نفر ثبت شده باشد، بعنوان مثال صاحب حساب، حساب دیگری بنام فرزند خود افتتاح نموده و شماره همراه خود را در فرم تعریف مشتری حساب فرزندش نیز درج نموده باشد.
• از شماره همراه دیگری استفاده شده که با شماره همراه ثبت شده درسیستم نگین (تعریف مشتری) متفاوت است.
برای مشخص شدن علت دقیق دریافت پیام مذکور، مشتری می تواند از طریق گزینه تنظیم حسابها در منوی تنظیمات >حساب ها> حسابهای خود، کسب اطلاع نماید.
در صورتیکه مشتری توسط همراه بانک درخواست دریافت موجودی نموده ولیکن پاسخی دریافت ننموده است چه عملیاتی می بایست انجام دهد؟
نسبت به تغییر خطوط سرویس اقدام نماید.
اگر مشتری توسط همراه بانک قبض خود را پرداخت نموده و کد رهگیری نیز برایش ارسال شده باشد، ولیکن در قبض بعدی مبلغ پرداختی جزو بدهی قبلی مجدداً به مشتری اعلام شود، چه باید کرد؟
مشتری می بایست به شعب مراجعه و فرم مغایرت پر کند. سایر مراحل از طریق واحد رفع مغایرت انجام خواهد شد.
درصورتیکه مشتری از طریق همراه بانک اقدام به پرداخت قبض نماید ولیکن کد رهگیری دریافت نکند، می بایست چگونه از انجام و یا عدم انجام عملیات خود مطلع شود؟
در این حالت به مشتری اعلام می شود که هرگز از طرق دیگر مانند اینترنت و خودپرداز اقدام به پرداخت همان قبض ننماید. به طور کلی، اگر مشتری ازطریق خودپرداز اقدام به پرداخت قبض نموده و نسبت به انجام عملیات اطمینان ندارد، هرگز مبادرت به پرداخت همان قبض از طریق کانال دیگر ننماید، زیرا به دلیل مجزابودن کانال ها شناسایی شناسه قبض پرداخت شده توسط کانال دیگر امکان پذیر نبوده و ممکن است هردو عملیات انجام و عملاً دوبار نسبت به پرداخت یک قبض اقدام شود. برای اطمینان از انجام عملیات با توجه به اینکه گاهی اعلام کد رهگیری توسط مخابرات به کندی انجام می گیرد، مشتری می تواند مجدداً از همان کانالی که ابتدا نسبت به پرداخت قبض اقدام نموده، عملیات پرداخت قبض مذکور را انجام دهد تا درصورتیکه در مرحله اول پرداخت قبض انجام گرفته باشد، پیغام "شناسه تکراری" برای مشتری ارسال گردد. این پیغام بیانگر این است که قبض در مرحله اول پرداخت شده است.
درصورتیکه مشتری توسط همراه بانک پارسیان اقدام به خرید شارژ سیم کارت نماید ولیکن رمز شارژ را دریافت ننماید، می بایست چه عملیاتی انجام دهد؟
سه روش برای دریافت رمز شارژ وجود دارد:
• مشتری می تواند با داخل شدن به منو حساب یا کارت، در گزینه مشاهده شارژهای خریداری شده، شارژ مربوطه را مشاهده نماید.
• با ورود به گزینه دریافت پیام> دریافت آخرین پیام، پیام آخر که درواقع همان پاسخ به پیام خرید شارژ است، را مجدد دریافت نموده، و شارژ خریداری شده را مشاهده نماید.
• مراجعه به شعبه و اعلام کدرهگیری و دریافت رمز شارژ، شعبه نیز می تواند از طریق گزینه بانکداری مدرن> قسمت صدور رمز> شارژهای خریداری شده، با وارد نمودن شماره مشتری و کد رهگیری شارژ را به مشتری اعلام نماید.
اگر مشتری در ارسال و دریافت پیام با خطوط سرویس مشکل داشت چه عملی باید انجام دهد؟
درصورتیکه خطوط سرویس خوب عمل نکرد، می بایست خطوط جابجا شود مثلا سرویس از "مگفا" روی "آتیه" انتقال داده شود یا بالعکس. (ممکن است خطوط سرویس با توجه به منطقه یا زمان، عملکرد مختلفی داشته باشند که انتخاب آن منوط به سلیقه و نظر کاربر است.)
اگر رمز ورود به همراه بانک فراموش شود، چه باید کرد؟
امکان دریافت مجدد رمز وجود ندارد و می بایست نرم افزار از روی گوشی حذف ومجدداً نصب گردد.
روش استفاده از سیستم همراه بانک بر روی گوشی های دارای سیستم عامل اندروید چگونه است؟
بهترین گزینه برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید فعال نمودن GPRS می باشد. انجام عملیات فعال سازی GPRS برای این نوع گوشی ها در خدمات ویژه شعبه خانگی امکان پذیر است.
درصورتیکه مشتری گوشی خود را عوض کند، آیا می بایست دوباره فعال سازی GPRS را بر روی گوشی جدید اعمال نماید؟
بلی، زیرا GPRS در واقع بین گوشی و سیستم همراه بانک ارتباط برقرار می نماید. چون GPRS مشخص نمی کند پیغام از جانب کدام شماره تلفن همراه می آید، زمانیکه مشتری فعال سازی GPRS را مجدداً انجام می دهد، بانک نیز یک کد جدیدی به مشتری جهت شناسایی اختصاص می دهد و مجدداً بر روی تنظیمات گوشی جدید ثبت می گردد و کد GPRS بر روی گوشی قبلی خود به خود لغو خواهد شد.
مشتریانی که از گوشی سامسونگ استفاده می کنند، چگونه می توانند ازخدمات همراه بانک بهره مند شوند؟
گوشی های سامسونگ علی رغم متفاوت بودن استاندارد دریافت پیامک، در ارتباطات GPRS قویتر عمل می کنند، بنابراین پیشنهاد می شود مشتری GPRS گوشی خود را فعال نماید. بعد از ارسال پیغام فعال سازی GPRS، بانک یک کد به مشتری جهت شناسایی ارسال می نماید که بصورت خودکار بر روی تنظیمات گوشی ثبت می گردد. پس از ارسال پیام می بایست از برنامه خارج شده و مجدداً بعد از 2 دقیقه وارد برنامه شد.
اگر بعد از انجام عملیات انتقال وجه در سیستم شبا پیغام "پیام شما شناسایی نشد" دریافت گردد، عملیات انتقال در شبا انجام شده است یا خیر و دلیل دریافت این پیغام چیست؟
در مواردی که نام صاحب حساب که بعد ازشماره شبا درج می گردد، طویل بوده و یا مبلغ انتقال وجه زیاد باشد، بطوریکه تعداد کاراکترهای وارده از هفتاد کاراکتر تجاوز نماید، پیام ما طبق استاندارد متن پیامک، که از دید کاربر پنهان است، دو قسمت شده و در دو مرحله ارسال می شود و بدین خاطر از سمت سرور پردازنده بانک دو پاسخ "پیام شما شناسایی نشد" به مشتری ارسال شده و عملیات انتقال وجه انجام نمی گیرد، بنابراین می بایست نام شخص بصورت مختصر وارد شود تا حتی المقدور طول پیام کاهش یابد.
آیا مبلغ انتقال وجه بین حسابهای یک مشتری در بانک پارسیان، حساب¬های افراد دیگر در بانک پارسیان و انتقال وجه به حسابهای سایر بانکها (توسط عملیات شبا)درهمراه بانک دارای سقف می باشد؟
انتقال وجه بین حسابهای خود فرد بدون سقف انجام می گیرد و جزو سقف انتقال وجه تعیین شده توسط مشتری در طی یک روز، یک هفته یا یک ماه محسوب نمی شود. (البته شماره مشتری می بایست یکسان باشد.)، لیکن انتقال وجه بین حسابهای پارسیان (بجزحسابهای خود فرد) دارای سقف روزانه 150.000.000 ریال می باشد و نهایتاً انتقال وجه به حسابهای سایر بانکها دارای سقف مبلغ 150.000.000 ریال می باشد و داشتن رمز یکبار مصرف جهت انتقال وجه الزامی است. (انتقال وجه به حساب سایر بانک ها نیز تابع سقف انتقال وجه بین حساب های پارسیان می¬باشد.)
آیا در نرم افزار همراه بانک برای مبلغ انتقال وجه پیش فرض مشخصی تعیین شده است؟
خیر، مشتری با توجه به نیاز خود در زمان تکمیل فرم درخواست رمز همراه بانک در شعبه، سقف مربوطه را تعیین می نماید. البته حداکثر سقف تعیین شده توسط مشتری نمی تواند بیشتر از سقف مجاز بانک مرکزی باشد.
رمز یکبار مصرف با چه تاریخ انقضایی صادر می شود و اعتبار آن چگونه می باشد ؟
درحال حاضر با اعتبارسه ماهه، البته با گرفتن رمز جدید از شعبه، رمز های قبلی خودبخود باطل می شود. (حتی اگر سه ماه اعتبار آن به اتمام نرسیده باشد.)
طبقه بندی پرسش های متداول
سوالات متداول ریالی
سوالات متداول ارزی
سوالات متداول اعتبارات
سوالات متداول سهام
سوالات متداول همراه بانک پارسیان
سوالات متداول افتتاح حساب غیر حضوری
سوالات متداول اینترنت بانک
سوالات متداول بانکداری الکترونیک
سوالات متداول چکاد
بیشترین سوالات پرسیده شده
سوالات متداول متفرقه