X
   
 
    • مدیر عامل بانک پارسیان در مجمع عمومی این بانک اعلام کرد:بانک پارسیان در سرانه جذب سپرده توسط شعب رتبه نخست نظام بانکی را در اختیار دارد

      مدیر عامل بانک پارسیان در مجمع عمومی این بانک اعلام کرد:بانک پارسیان در سرانه جذب سپرده توسط شعب رتبه نخست نظام بانکی را در اختیار دارد

      علی سلیمانی شایسته در این خصوص گفت:متوسط جذب سپرده در هر شعبه بانک پارسیان 904 میلیارد ریال بوده است .

      مديرعامل بانک پارسيان که در حضور نمايندگان بيش از 94 درصد از سهامداران اين بانک سخن مي-گفت،گزارشي از خلاصه عملکرد بانک پارسيان را از ابتداي سال 86 تا پايان آذر 89 ارائه داد.
      شايسته با بيان اينکه بيش از سه سال و نيم است که در کسوت مديرعامل خدمت سهامداران و مشتريان ارجمند بانک پارسيان بوده ام گفت: در بدو حضورم در بانک پارسيان سرمايه اين بانک 5 هزار ميليارد ريال بود که اکنون اين رقم به 11 هزار ميليارد رسيده است.
      وي باتأکيد بر اينکه سهام بانک پارسيان يکي از نقد شونده ترين سهام موجود در بازار بورس اوراق بهادار است، گفت: قيمت سهام بانک پارسيان که بعد از مجمع سال 86 بانک حدود 1300 ريال بود در مقطع پيش از برگزاري مجمع به 3500 ريال رسيد.
      مديرعامل بانک پارسيان با اعلام اينکه اين بانک در حال حاضر بيش از 73 هزار سهامدار حقيقي و 279 سهامدار حقوقي دارد، افزود: اين آمار نشان مي دهد که قريب 50 درصد از مجموع سهامداران بانک هاي خصوصي کشور سهامدار بانک پارسيان هستند و بر اين اساس مي توان مدعي بود که بانک پارسيان مردمي ترين بانک کشور است.
      شايسته سپس در خصوص شيوه تسهيم منافع مالي بانک در سال 88 گفت: 49/73 درصد از منافع مالي بانک سهم سپرده¬گذاران، 24/8 درصد سهم سهامداران، 09/13 درصد سهم رشد بانک و 99/1 درصد سهم کارکنان و 39/1 درصد سهم دولت بوده است.
      وي ادامه داد: جمع درآمدهاي بانک در ابتداي سال هشتاد و شش 16،420 ميليارد ريال بود که در پايان سال 88 به 35،519 ميليارد ريال رسيد و عملکـرد 9 ماهه سال جاري 26،962 ميليارد ريال است که پيش بيني مي شود براساس بودجه مصوب تا پايان سال 89 اين رقم به 37،890 ميليارد ريال بالغ گردد.
      مديرعامل بانک پارسيان افزود: مانده سپرده هاي بانک پارسيان در ابتداي سال هشتاد و شش 104،503 ميليارد ريال بود که تا پايان آذر ماه 89 به 219،569 ميليارد ريال بالغ گرديده است.
      شايسته همچنين اعلام کرد: مانده تسهيلات اعطايي بانک پارسيان که در ابتداي سال هشتاد و شش 80،765 ميليارد ريال بود در پايان آذر ماه 89 به 177،365 ميليارد ريال رسيده است.
      وي در ادامه گفت: متوسط تسهيلات اعطايي هر شعبه در نه ماهه سال جاري 679 ميليارد ريال و متوسط سپرده هاي جذب شده هر شعبه در همين مقطع زماني 904 ميليارد ريال بوده است.
      مديرعامل بانک پارسيان گفت: در نه ماهه سال 89 هر يک از کارکنان به ميزان 7 ميليارد ريال براي بانک درآمدزايي داشته اند.

      مديرعامل بانک پارسيان افزود: متوسط جذب سپرده توسط هر يک از کارکنان بانک در سال هشتاد و پنج 5/44 ميليارد ريال بود که در نه ماهه سال هشتاد و نه به 5/56 ميليارد ريال رسيد. متوسط تسهيلات اعطايي هر يک از کارکنان بانک نيز در سال هشتاد و پنج 4/34 ميليارد ريال بوده که در نه ماهه سال جاري به 4/42 ميليارد ريال رسيده است و اين نشان دهنده کار آمدي و بهره وري بالاي نيروي انساني شاغل در بانک پارسيان است.
      مديرعامل بانک پارسيان همچنين در ادامه بررسي وضعيت عملکرد بانک پارسيان در بخش هاي مختلف گفت: سهم بانک پارسيان از سپرده هاي شبکه بانکي در نه ماهه سال جاري 9 درصد بوده است.
      شايسته در ادامه گفت: سهم از بازار جذب سپرده در بين بانک هاي خصوصي عضو کانون بانک هاي خصوصي 35 درصد و سهم از بازار تسهيلات اعطايي 37 درصد است و بانک پارسيان به اين لحاظ از بابت مانده سپرده ها و مانده تسهيلات اعطايي در ميان اين بانک ها و موسسات خصوصي رتبه نخست را در اختيار دارد.
      وي سپس به ارائه آمار مقايسه اي از دو مقطع سال 86 و 89 در خصوص تعداد مشتريان و حساب هاي بانک پارسيان پرداخت و گفت: جمع تعداد مشتريان بانک در سال 86 يک ميليون و 208 هزار و 821 نفر بود که اين رقم تا پايان آذر ماه سال جاري به 3 ميليون و 36 هزار و 527 نفر رسيده است و تعداد حساب هاي اين بانک از 1748679 حساب در سال 86 به 3959935 حساب در آذر ماه 89 بالغ گرديده است.
      مديرعامل بانک پارسيان سپس با ارائه آمار، روند رو به رشد حجم حساب هاي مختلف را در بانک پارسيان مورد اشاره قرار داد و گفت: ما از ابتداي سال 86 تا آذر 89 شاهد افزايش 2/151 درصدي در تعداد مشتريان بانک و افزايش 5/126 درصدي در تعداد حساب هاي بانک پارسيان بوده ايم.
      شايسته در ادامه روند فزاينده استفاده از ابزارها و بسترهاي الکترونيکي خدمات در بانک پارسيان از سال 86 تا پايان آذر ماه 89 را تشريح کرد و گفت: ميزان خود پردازهاي بانک از 98 دستگاه در سال 86 به 300 دستگــاه، کارتخوان¬ها از 58 هزار و 115 دستگـــاه به 201هزار و 389 دستگــــاه و تعداد کارت هاي صادره از 2 ميليون و 642 هزار و 489 قطعه به 7 ميليون و 842 هزار و 114 قطعه بالغ گرديده است.
      مديرعامل بانک پارسيان در همين چارچوب افزود: تعداد مشتريان استفاده کننده از اينترنت بانک پارسيان که در سال هشتاد و شش 16 هزار و 279 نفر بود در آذر ماه 89 به 155 هزار و 873 نفر رسيده است.
      وي در ادامه به رشد قابل توجه مشتريان تلفنبانک، sms بانک، همراه بانک و پرداخت موبايلي با ارائه آمار و ارقام مربوط اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بانک پارسيان به لحاظ تعداد تراکنش هاي کارتخوان هاي بانکي،بانک اول و به لحاظ فراواني کارتخوان ها جايگاه سوم را در ميان بانک هاي کشور در اختيار دارد.
      مديرعامل بانک پارسيان سپس با اشاره به تلاش هاي انجام شده در بانک پارسيان براي کاهش حضور فيزيکي مشتريان در شعب گفت: در حال حاضر 81 درصد تراکنش ها در بانک پارسيان بدون نياز به حضور در شعبه صورت مي گيرد که اين رقم در سال هشتاد و شش 31 درصد از کل تراکنش ها را تشکيل مي داد.
      وي در بخش بعدي گزارش هاي خود، فهرستي از طرح هاي ابتکاري و خدمات نوين بانک پارسيان را بر شمرد و گفت: سپرده هفت، سپرده زرين، صدور آني کارت ها در شعب، کارت هواداري تيم هاي ملي، بيمه بانک، موبايل بانک، سپرده پويا، کارتخوان هاي بي سيم، راه اندازي سامانه پايا از جمله اين طرح هاي ابتکاري بوده که در بانک پارسيان به مرحله اجرا در آمده است.
      وي در ضمن سخنان و گزارش هاي خود در جمع نمايندگان سهامداران و برخي ازسهامدارن بانک پارسيان گفت: بانک پارسيان بزرگترين بانک خصوصي کشور و وزنه اي اقتصادي است که حرکت صحيح و اصولي آن اثر مثبتي در اقتصاد کشور دارد.
      وي افزود: از زماني که سکان مديريت بانک را در دست گرفتم تلاش کردم که در راستاي رضايت و جلب اعتماد بانک مرکزي و منافع تمامي سهامداران و مشتريان گام بردارم و موجب خرسندي است که در حال حاضر مديران بانک مرکزي، پارسيان را به صحت و صداقت مي شناسند و تمام رفتارهاي بانک در چارچوب موازين قانوني است.