X
   
 
    • موافقت سهامداران با افزایش سرمایه بانک پارسیان تا سقف 11000 میلیارد ریال

      موافقت سهامداران با افزایش سرمایه بانک پارسیان تا سقف 11000 میلیارد ریال

      در مجمع عمومی فوق العاده بانک صورت گرفت، موافقت سهامداران با افزایش سرمایه بانک پارسیان تا سقف11000میلیارد ریال

           در مجمع عمومي فوق العاده بانک پارسيان که روز سه شنبه پانزدهم تيرماه با حضور 32/90درصد سهامداران و نمايندگان آنان رسميت يافت، اکثريت سهامداران با افزايش سرمايه اين بانک از 7500ميليارد ريال فعلي به 11000ميليارد ريال در طول دو سال موافقت کردند.

           علي شيخي ،رييس هيات مديره بانک پارسيان، با بيان اينکه موافقت هاي لازم از مراجع قانوني براي افزايش سرمايه بانک تا مرز11000ميليارد ريال در دو مرحله اخذ شده گفت:اين افزايش از محل مطالبات،آورده نقدي و سود انباشته خواهد بود.

           وي همچنين گفت:روند افزايش سرمايه بانک از 7500ميليارد ريال تا 11000ميليارد ريال طي دو مرحله صورت خواهد گرفت؛در مرحله اول سرمايه بانک به 9000ميليارد ريال خواهد رسيد که اين مرحله به زودي محقق خواهد شد و افزايش از 9000ميليارد ريال تا 11000ميليارد ريال تا دو سال آينده اتفاق خواهد افتاد.

           رييس هيات مديره بانک پارسيان اعلام کرد که پس از اخذ مجوز پذيره نويسي از سازمان بورس براي مرحله اول افزايش سرمايه،فرم هاي حق تقدم براي سهامداران ارسال خواهد شد.

           در مجمع عمومي فوق العاده بانک پارسيان،علي شايسته ،مدير عامل اين بانک ضمن ارائه گزارش اجمالي از عملکرد بانک در نه ماهه سال جاري گفت :با توجه به رکود اقتصادي موجود در فضاي عمومي اقتصاد جهاني و فراز و نشيب هايي که به تبع آن در فضاي کسب و کار داخل کشور در يک سال گذشته به وجود آمد بانک پارسيان عملکرد مطلوب و قابل دفاعي داشته واز نظر سودآوري به اهداف پيش بيني شده دست يافته است .

           وي با اشاره به سهم 2/9درصدي بانک پارسيان از بازار بانکي کشور و وجود بيش از 3ميليون و 400حساب بانکي در اين بانک گفت:فضاي رقابت بين بانک ها در کشور فضايي بسيار ويژه است و حضور اثر بخش و موفقيت آميزبانک ها در چنين فضايي نيازمند به ابزارها و امکانات از جمله سرمايه لازم و مديريت هوشمندانه آنهاست.
      مدير عامل بانک پارسيان افزايش ظرفيت جذب سپرده ها،افزايش ظرفيت اعطاي تسهيلات،افزايش سقف فردي تسهيلات و تعهدات،توسعه حضور در بازارهاي بين المللي و توسعه خدمات بانکي را از جمله الزامات عملکردي يک بانک موفق دانست و گفت:دستيابي به همه اين اهداف که تضمين کننده موفقيت و روند روبه رشد بانک پارسيان خواهد بود افزايش سرمايه است .

           علي شايسته همچنين هدف تعيين شده براي بانک پارسيان را ياد آور شد و گفت:ما مصمميم و تلاش مي کنيم که در سال 1391 بانک پارسيان را در قله بانکداري کشور ببينيم و براي رسيدن به اين هدف بايد به ابزارها و ضرورت هايي که مارا براي رسيدن به اين جايگاه ياري مي کند مجهز شويم.