X
   
 
    • مدیر سازمان مدیریت صنعتی در جمع مدیران صد شرکت برتر کشور:هدف از رتبه بندی شرکت ها شفاف سازی فضای کسب و کار و گسترش رقابت سازنده است

      مدیر سازمان مدیریت صنعتی در جمع مدیران صد شرکت برتر کشور:هدف از رتبه بندی شرکت ها شفاف سازی فضای کسب و کار و گسترش رقابت سازنده است

      دکتر رستمی در مراسم افطار ی که با حضور مدیران صد شرکت برتر کشور برگزار شد از تاسیس انجمن شرکت های برتر در سال جاری با محوریت سازمان مدیریت صنعتی و با هدف تقویت جایگاه و تامین منافع مشترک این شرکت ها خبر داد.

      دکتر رستمي در مراسم افطار ي که با حضور مديران صد شرکت برتر کشور برگزار شد از تاسيس انجمن شرکت هاي برتر در سال جاري با محوريت سازمان مديريت صنعتي و با هدف تقويت جايگاه و تامين منافع مشترک اين شرکت ها خبر داد.
      وي به تاريخچه رتبه بندي شرکت ها توسط سازمان تحت مديريتش اشاره کرد و گفت : ما اين رتبه بندي را بر اساس مدل فورچون که مطابق با استاندارد هاي بين المللي است انجام مي دهيم ودر اين مدل شرکت ها بر اساس رشد فروش ، دارايي ، ميزان صادارت و اشتغال زايي و برخي شاخص هاي ديگر مورد بررسي قرار مي گيرند و در 2 سال گذشته براي رتبه بندي 100 شرکت ، شرکت هايي که بيش از 400 ميليارد ريال فروش داشته اند انتخاب شده اند .
      مديرسازمان مديريت صنعتي گفت : همواره در کشور خلا مقايسه رتبه بنگاه هاي داخلي با يکديگر و مقايسه آنها با رقباي خارجي به چشم مي خورد که هم اکنون با رتبه بندي سالانه که انجام مي شود اين خلا تا حدودي مرتفع شده است .
      دکتر رستمي همچنين در خصوص ميزان اهميت رتبه بندي شرکت ها از سوي سازمان مديريت صنعتي گفت : بر اساس اطلاعات به دست آمده هم اکنون گروه هاي مختلف سياست گذار ، مديران اقتصادي ، سرمايه گذاران ، پژوهشگران و دانشگاهيان و بنگاه هاي اقتصادي از اين گزارش استفاده مي کنند.
      وي با اشاره به اينکه 50 درصد از توليد ناخالص ملي توسط صد شرکت برتر انجام مي گيرد گفت : اين در حالي است که ما 90 هزار بنگاه اقتصادي در کشور داريم .
      مدير سازمان مديريت صنعتي همچنين در خصوص اقدامات آتي اين سازمان گفت : تلاش مي کنيم تا از اين پس عملکرد شرکت هاي مختلف را در زمينه هاي تخصصي فعاليت خود ودر مقايسه با رقبايشان نيز بررسي کنيم و رتبه بندي تخصصي تري را ارايه دهيم . مضاف بر آن،در گزارش آتي سازمان مديريت صنعتي،300 شرکت برتر کشور معرفي خواهند شد .