X
   
 
    • دکتر دیواندری در کنفرانس توسعه نظام بانکی: صنعت بانکداری در سال 2020 سرزمین فرصت هاست

      دکتر دیواندری در کنفرانس توسعه نظام بانکی: صنعت بانکداری در سال 2020 سرزمین فرصت هاست

      دکتر دیواندری، مدیر عامل بانک پارسیان با اشاره به رسیدن بانکداری به یک رشد طبیعی و پایدار و بازدهی مطلوب این عامل را محرکی برای رشد اقتصادی نامیدند به عقیده ایشان در حال حاضر روندهای نو ظهور (ازجمله فناوری دیجیتال و دگرگونی انتظارات مشتریان) به گونه ای است که بانکهای سنتی ارائه کننده خدمات کامل (TFB) که خود را به ارائه محصولات و خدمات از طریق کانالها و مجاری فیزیکی و بطور خاص به شعبه محدود کرده اند، در خطر هستند تا جایی که این بانک ها حدود 35 درصد از سهم بازارشان را تا سال 2020 از دست خواهند داد و بجای آن ها چابکترها و نوآورترها وارد بازار بانکی خواهند شد، با وجود اینکه محیط عملیات بانکها چالشی تر می شود، اما صنعت بانکداری در 2020 سرزمین فرصت هاست.


      وي افزود: بانکداري ديجيتال نيز که به يک امر حياتي بدل شده است شيوه هاي خريد و فروش مردم را تغيير داده است و ابزارهاي فناوري و شفافيت بيشتر درخصوص قيمت گذاري و خدمات، مشتريان را توانمند ساخته است. بنابراين بانکهاي بزرگ که ارائه دهنده خدمات کامل هستند با اين خطر روبه رويند که قدرت مانور خود در مقابل رقباي ديجيتال که تمرکز استراتژيک شان را به بهترين مشتريان قرار مي دهند، از دست بدهند.
      دکتر ديواندري در جايي ديگر اشاره کرد: همگرايي فزاينده ميان بانکها و ديگر نقش آفرينان در حوزه هايي مانند پرداخت ها و خدمات خرد امکان تازه اي براي شيوه هاي نوين رقابت و نوآوري بوجود آورده است و چالش بانک ها را که مهمترين ابزار براي رقابت هاي آتي در نظام بانکداري است چنين معرفي کرد: "چابکي يک معادل براي ديجيتال شدن نيست. چابکي چيزهاي مختلفي را در بر مي گيرد
      مدير عامل بانک پارسيان اضافه کرد: اگر چه چابکي حائز اهميت است اما در بلندمدت کافي نيست، بانکهاي داراي عملکرد بالا در سال 2020 خود را از طريق نوآوري متمايز مي کنند.يعني اينکه آنها از ايده ها، چشم انداز و نوعي از رهبري برخوردارند که به کمک آن نه تنها در صدر بازار مي مانند بلکه حتي بازار را شکل مي دهند. بطور مداوم نيازهاي نوآوري کسب و کار را با معيارها و الزامات کارايي بنگاه ها متوازن مي کنند.
      وي در نهايت با اشاره به اينکه صنعت بانکداري درحال حاضر شامل بانکهاي سنتي ارائه کننده خدمات کامل، فعالان داراي خطوط متنوع و بانکهاي کوچک مي شود.پيش بيني کرد: که هر سه تاي اينها در آينده باقي مي مانند.بانکهاي کوچک احتمالاً استحکام بيشتري پيدا مي کنند و فعالان داراي خطوط متنوع احتمالا در بعضي موارد رشد خواهند کرد چرا که از فرصت ها خرد و تخصصي شدن برخوردارند. و در مقايسه با بانکهاي سنتي مدلهاي جديد بانکداري که تا سال 2020 شکل مي گيرند تصميماتشان را حول يک شبکه بزرگي از مکانها و شعب فيزيکي قرار نمي دهند. آنها از انعطاف برخوردارند و از استراتژي هاي ديجيتال بهره مي گيرند. اين بانکها نيز از شعب بهره خواهند گرفت اما مانند بانکهاي سنتي تمام توجه و اتکاء شان را بر شبکه شعبه قرار نخواهند داد و تمرکزشان بر مشتري است و کسب و کارشان بر بخش هاي مشتري قرار دارد و دست آخر اين که بجاي سرمايه گذاري براي مالکيت، با ساير شرکتها شراکت مي کنند تا هم در داخل و هم در خارج صنعت نوآوري بالنده و درنهايت تا 2020 بانکها بيش از يک سوم بازار را يا به بانکهايي که با "تازه واردها" (مانند اپل، گوگل، آمازون) مشارکت مي کننديا به "سازگار شونده ها" (فعالان و بازيگران فعلي که مدل کسب و کارشان را عوض مي کنند مانند بانکهاي بزرگي که ديجيتال و چابک مي شوند) واگذار مي کنند.