X
   
 
    • حمایت بانک‌های خصوصی از تولیدات دانش‌بنیان؛ گامی در جهت رونق تولید و اشتغال

       حمایت بانک‌های خصوصی از تولیدات دانش‌بنیان؛ گامی در جهت رونق تولید و اشتغال

      نقش تولیدات دانش‌بنیان در اقتصاد ملی به‌ویژه در شرایط کنونی، مهم و تعیین‌کننده است و به تبع حمایت نظام بانکی از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند موجبات رونق تولید و اشتغال آفرینی پایدار را فراهم کند.

      از این‌ رو با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و تبیین شعار سال امسال مبنی بر" تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین "، این رهنمود وظیفه نظام بانکی را بیش‌ازپیش پراهمیت می‌نماید.
      با توجه به نقش و جایگاه ویژه بانک‌های خصوصی در توسعه اقتصاد و رونق تولید کشور، جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، معتقد است : بانک‌های خصوصی ظرفیت‌های خوبی در رونق تولید دارند و در راستای سیاست‌های کلی کشور توانستند نقش مؤثری در حمایت از تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی ایفا کنند.
      جعفر قادری در گفت‌وگو با " نسیم اقتصاد" خاطرنشان کرد : به‌عنوان نمونه در میان بانک‌های خصوصی، بانک پارسیان در کنار حمایت مالی از پروژه‌های صنعتی بزرگ کشور، تلاش کرده است متناسب با ظرفیت و توان خود از تولیدات دانش‌بنیان و اشتغال آفرینی در کشور نیز حمایت کند.
      گفتنی است؛ بانک پارسیان در راستای توسعه اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد، مبلغ 25هزارمیلیارد ریال تسهیلات قرض‌ا‌لحسنه‌ به حدود ۶۰ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با همکاری بنیاد برکت در مناطق محروم اختصاص داده است. همچنین به‌واسطه تسهیلاتی که بانک پارسیان در سال‌های اخیر پرداخت کرده حدود ۱۷2 هزار فرصت شغلی در بخش‌های مختلف تولید، خدمات و کشاورزی ایجادشده است.
      همچنین در حوزه حمایت از فعالیت‌ها و تولیدات دانش‌بنیان نیز این بانک اعتباری بالغ‌بر 52 هزار میلیارد ریال به شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور تخصیص داده است. در این راستا بخشی از اعتبار مذکور با استفاده از ظرفیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی تحقق یافته است.