X
   
 
    • بسته زنجیره تأمین کالاهای تند مصرف


      بسته زنجیره تأمین کالاهای تند مصرف:

      با توجه به رقابت تنگاتنگ حاکم در میان شرکت‌های پخش‌کننده و نیز فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه‌کننده کالاهای تندمصرف، بکارگیری به‌روزترین استراتژی‌های رشد فروش برای بهره‌گیری از فرصت‌های بازار هدف، گسترش دامنه‌ی فروش و جذب مشتریان جدید، برای ایشان الزامی است.
      ازاین‌رو بانک پارسیان به‌منظور تأمین مالی و افزایش فروش مشتریان هدف در زنجیره تأمین کالاهای تند مصرف، تسهیلات اختصاصی ویژه‌ای را برای شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارائه می‌نماید.


      منظور از کالاهای تندمصرف (FMCG) چیست؟

      کالاهای تندمصرف (Fast Moving Consumer Goods - FMCG) ، به کالاهایی گفته می‌شود که در بازار به‌سرعت فروخته و مصرف می‌شوند. این کالاها شامل محصولاتی هستند که مصرف‌کنندگان به‌طور مکرر و در دوره‌های کوتاه زمانی، خریداری می‌کنند.

      به‌عنوان‌مثال مواد غذایی آماده، انواع نوشیدنی‌ها، محصولات بهداشتی و آرایشی، لوازم‌خانگی، محصولات شوینده، محصولات دارویی بدون نیاز به نسخه پزشکی نمونه‌هایی از این کالاها هستند.








      گروه مشتریان ( صنف/ صنعت هدف) این بسته چه کسانی هستند؟

      شرکت‌های پخش:

      شرکت‌هایی که به توزیع محصولات و خدمات از طریق کانال‌های مختلف می‌پردازند. شرکت‌های پخش بسته به گستره حوزه فعالیت به سه دسته سراسری، منطقه‌ای و استانی تقسیم می‌شوند.

      فروشگاه‌های زنجیره‌ای:
      • فروشگاه های زنجیره‌ای بزرگ: شرکت‌هایی که در قالب فروشگاه‌های بزرگ و چندمنظوره، تحت مدیریت متمرکز، بانام تجاری (برند) واحد که مجموعه‌ای متنوع از کالاهای موردنیاز عموم را به‌صورت عمده و یا خرده عرضه می‌نماید.

      • فروشگاه های زنجیره ای خرده‌فروشی: شرکت هایی که در قالب قرارداد عاملیت با مجموعه‌ای از فروشگاه‌های عامل نسبت به تأمین و توزیع کالا بین آنها، تحت مدیریت و نام تجاری (برند) واحد اقدام می‌نماید.

      کالاهای تند مصرف



      ویژگی‌های بسته‌ی اعتباری زنجیره تأمین کالاهای تندمصرف

      پرداخت تسهیلات با شرایط مطلوب به شرکت‌های پخش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در حال حاضر مشتری بانک نبوده یا فاقد فروش متمرکز نزد بانک هستند، مشروط به تمرکز گردش مالی کسب و کار ایشان از طریق اتصال دستگاه های کارتخوان/ درگاه یا واگذاری چک های حاصل از فروش به حساب های ایشان نزد بانک پارسیان با شرایط ذیل:

      پرداخت تسهیلات بدو بازاریابی تا سقف 25% از فروش متمرکز آتی ماهیانه در حساب قرض الحسنه جاری با بازپرداخت سه ماهه یک جا در سررسید، با امکان افزایش آن پس از دوره یاد شده تا سقف 85% از فروش متمرکز، متناسب با ظرفیت اعتباری و معدل حساب.