X
   
 
    • امضای قرارداد عاملیت صندوق توسعه ملی و بانک پارسیان

      امضای قرارداد عاملیت صندوق توسعه ملی و بانک پارسیان

      نخستین قرارداد عاملیت فی مابین صندوق توسعه ملی و بانک پارسیان ،روز دوشنبه 4 دی ماه با حضور مدیرعامل و عضو هیات مدیره و معاون مالی بانک پارسیان منعقد شد.

      نخستين قرارداد عامليت في مابين صندوق توسعه ملي و بانک پارسيان ،روز دوشنبه 4 دي ماه با حضور مديرعامل و عضو هيات مديره و معاون مالي بانک پارسيان منعقد شد.
      به گزارش روابط عمومي صندوق توسعه ملي، مقررشد جذب يک ميليارد دلار از منابع ارزي صندوق توسعه ملي با اولويت هاي مشخص توسط بانک پارسيان صورت گيرد.
      مهندس محمد رضا نظري، عضو هيات عامل و معاون قراردادهاي عامليت و اعتبارات صندوق توسعه ملي در نشست انعقاد اين قرارداد گفت : صندوق توسعه ملي به استناد قانون موظف است توان کارشناسي بانک هايي که مي خواهند به عنوان بانک عامل ايفاي نقش کنند را رصد کند. وي اظهار داشت: با انعقاد اين قرارداد حجم قرار دادهاي صندوق توسعه ملي با بانک ها به 40 ميليارد و380 ميليون دلاررسيد.
      آقاي نظري با اشاره به سوابق درخشان بانک پارسيان به عنوان يکي از بانک هاي موفق درحوزه پول و سرمايه افزود : با توجه به اطلاعاتي که از شبکه بانکي کشور گرفته شده است، بانک پارسيان در بسياري از شاخص ها اعم از سرمايه پايه، کفايت سرمايه و .. موقعيت مناسبي دارد.
      آقاي نظري با يادآوري اينکه انعقاد قرار داد با بانک پارسيان، تعداد قراردادهاي عامليت منعقد شده بين صندوق توسعه ملي و بانک ها را به 40 مي رساند؛ خاطر نشان کرد : اين قرارداد عامليت به مبلغ يک ميليارد دلار با اولويت پرداخت براي پالايشگاه ها و توليد فرآورده هاي نفت، بنزين و گازوييل منعقد مي شود و اميد واريم بانک پارسيان با توجه به توان و ظرفيت بالايي که دارد بتواند در سريعترين زمان ممکن اين منابع را جذب کند.
      معاون قراردادهاي عامليت و اعتبارات صندوق توسعه ملي يادآور شد : با انعقاد اين قرارداد حجم قرار دادهاي منعقده صندوق توسعه ملي با 15 بانک بزرگ کشور به بيش از 40 ميليارد و 380 ميليون دلار رسيد که 7 ميليارد و150 ميليون دلار از اين ميزان به صورت ريال است . در صورتي که معادل دلاري را به ريال تبديل کنيم حدود 140 هزار ميليارد ريال از منابع صندوق به صورت ريال به استناد بند 16 قانون بودجه سال 90 و بندهاي1-5 و4-5 قانون بودجه سال 91 کل کشور در اختيار بخش صنعت، معدن، کشاورزي و آب کشور قرار داده شده است .
      آقاي شايسته مديرعامل بانک پارسيان نيز در اين نشست با اشاره به گذشت يک دهه از فعاليت بانک پارسيان، اين بانک را بزرگترين بانک خصوصي کشور و پنجمين بانک کشور از نظر سهم بازار بانکي معرفي کرد و افزود : بانک پارسيان بيش از دوسال است که در بخش نفت و انرژي فعاليت دارد و قرارداد عامليتي که در اين نشست به امضا رسيد بزودي عملياتي خواهد شد و در حال حاضر چهار طرح آماده ارايه به صندوق توسعه ملي در دست داريم .
      مديرعامل بانک پارسيان خاطرنشان کرد: حرکتي که از سوي صندوق توسعه ملي براي رشد و توسعه فعاليت هاي صنعتي و توليدي کشور شکل گرفته است حرکت بسيار مثبتي است ودر شرايط فعلي کشور صندوق توسعه ملي و سيستم بانکي مي توانند کمک کنند که بخش زيادي از مضيقه ها و تحريم ها غيرفعال شده و امرتوسعه کشورسرعت و رونق بيشتري يابد.