X
   
 
    • مدیر روابط عمومی بانک پارسیان در سومین همایش گندم،آرد،نان:بانک پارسیان با تمام توان در خدمت توسعه و نوسازی شرکت های فعال در صنعت نان است

      مدیر روابط عمومی بانک پارسیان در سومین همایش گندم،آرد،نان:بانک پارسیان با تمام توان در خدمت توسعه و نوسازی شرکت های فعال در صنعت نان است

      علی جهانی با بیان اینکه بانک پارسیان در یک دهه فعالیت اندوخته تجربه یک قرن را با خود دارد گفت:اگرچه فعالیت و سرمایه گذاری در زمینه محصولات کشاورزی در دایره فعالیت های تخصصی بانک پارسیان نیست اما این بانک تاکنون برای ورود غلات و دانه های روغنی نزدیک به یک میلیارد یورو گشایش اعتبار اسنادی داشته است.

      مدير روابط عمومي بانک پارسيان در سومين همايش گندم، آرد و نان که با حضور مشاور وزير صنايع، کاردار سفارت سوئيس در ايران، مديران ارشد شرکت سوئيسي بولر و ديگر مديران دست اندرکار در اين زمينه در سالن همايش هتل استقلال برپا گرديد، افزود: به دليل حضور موفق شرکت هايي همچون بولر در ايران که با هدف اصلاح و بهينه سازي چرخه توليد و مصرف نان در کشورتلاش مي کنند، بانک پارسيان همراهي و همدلي قابل توجهي را با شرکت هاي خصوصي دست اندرکار در صنعت نان داشته و مصمم است همچنان به اين روند ادامه دهد.
      جهاني در ادامه سخنان خود، به انسان به عنوان اشرف مخلوقات الهي و تاريخ تمدن بشر اشاره داشت و گفت: طبق اسناد تاريخي بشر 30 هزار سال پيش به توليد گندم و 10هزار سال پيش به تخمير آن دست يافته و گندم و آرد همواره و در همه اديان مقدس و مورد احترام بوده است. وي در همين زمينه به سخنان بزرگان دين در خصوص اهميت و احترام گندم و نان اشاره کرد. و به نقش 3 اختراع اثرگذار در حيات اجتماعي انسان يعني آتش، چرخ و بانک اشاره کرد که هر يک تأثير به سزايي در تحول زندگي، خوراک و مبادلات تجاري او داشته است.
      وي با بيان اين مطلب که نان از قديمي ترين دستاوردهاي تمدن بشري و بهترين غذا و محصول استراتژيک براي انسان ها است گفت: از 2 قرن پيش توليد نان حجيم و صنعتي از اروپا آغاز شد و طبق آمارهاي ارائه شده در حال حاضر 35درصد نان توليدي در جهان به شيوه صنعتي و حجيم تهيه مي شود و 65 % آن هنوز به شيوه سنتي و غير حجيم طبخ و مورد استفاده قرار مي گيرد.
      وي سپس به مساله دور ريز نان و معضلات ناشي از آن به عنوان مساله اي مهم اشاره کرد و گفت:جلوگيري از اين نوع ضايع کردن ثروت ملي و برکت الهي تا 75 درصد منوط به فرهنگ سازي است و از سوي ديگر براي جلوگيري از اين ميزان اتلاف نان بايد به استفاده از دستگاه هاي پيشرفته و کيفيت توليد آن بيش از پيش توجه شود.
      مدير روابط عمومي بانک پارسيان ضمن تمجيد از شرکت بولر و مديرعامل آن در ايران براي اقداماتي که در مسير بهينه سازي صنعت نان و تجهيزات و دستگاه هاي فني مرتبط با آن در کشور انجام داده است گفت:31درصد فروش تکنولوژي اين شرکت در منطقه آسيا و خاورميانه صورت مي گيرد که بارزترين درصد نسبت به ديگر مناطق دنياست و اين امر نشان دهنده آن است که در اين منطقه هنوز گرايش اکثريت به سمت استفاده از نان سنتي است و جا دارد تا فعالان اين صنعت استراتژيک با مشارکت بانک روي اين موضوع همکاري بيشتري داشته باشند.