X
   
 
    • مدیر عامل شرکت لیزینگ پارسیان اعلام کرد:تمرکز یک سوم فعالیت های لیزینگی کشور در لیزینگ پارسیان

      مدیر عامل شرکت لیزینگ پارسیان  اعلام کرد:تمرکز یک سوم فعالیت های لیزینگی کشور در  لیزینگ پارسیان

      دکتر حنیفی ضمن اعلام این مطلب گفت:حمایت بانک پارسیان و تعامل گسترده شرکت های گروه مالی پارسیان با لیزینگ، سبب شده که با وجود 300شرکت فعال لیزینگی در کشور،شرکت لیزینگ پارسیان یک سوم عملیات انجام شده در صنعت لیزینگ کشور را به خود اختصاص دهد.

      دکتر حنيفي ضمن اعلام اين مطلب گفت:حمايت بانک پارسيان و تعامل گسترده شرکت هاي گروه مالي پارسيان با ليزينگ، سبب شده که با وجود 300شرکت فعال ليزينگي در کشور،شرکت ليزينگ پارسيان يک سوم عمليات انجام شده در صنعت ليزينگ کشور را به خود اختصاص دهد.
      مدير عامل شرکت ليزينگ پارسيان در جمع خبرنگاراني که در اين نشست مطبوعاتي حضور داشتند،با بيان اينکه گردش مالي شرکت ليزينگ پارسيان در 5سال گذشته20هزار ميليارد ريال بوده است افزود:حجم عمليات مالي شرکت در سال گذشته 2000ميليارد ريال بوده است و اين در حالي است که ما 65هزار مشتري فعال داريم و در حوزه خريد خودروي سواري،خودروي سنگين،تجهيزات اداري و پزشکي و خريد شناورها،مسکن و جعاله خدمت ارائه مي دهيم.
      وي سپس در همين چارچوب افزود:طبق بخشنامه ها و سياست هاي اعلام شده از سوي بانک مرکزي در دو سال اخير فعاليت هاي ما در زمينه ليزينگ مسکن متوقف شده است،اما در بخش هاي ديگر حجم عمليات ما دو برابر شده است.شرکت ليزينگ پارسيان در سال 89تامين مالي خريد 22هزار فقره تسهيلات را به انجام رسانده که 90درصد از اين تسهيلات مربوط به خودروهاي سبک و سنگين بوده است.
      دکتر حنيفي همچنين گفت:در سال 90نيز تامين مالي حدود 30هزار خودرو را در دستور کار داريم و در اين راستا با تمام توليد کنندگان خودروهاي سنگين و شرکت هاي خودرو سازي ايران خودرو و سايپا قرارداد داريم.
      رييس هيات مديره کانون شرکت هاي ليزينگ در بخشي از سخنان خود به تاريخچه، کارکردها و اهداف شرکت هاي ليزينگ اشاره کرد و به مقايسه نقش و جايگاه ليزينگ در کشورهاي توسعه يافته و ايران پرداخت و گفت:توسعه صنعت ليزينگ با حجم فعاليت شرکت هاي ليزينگي نسبت به توليد ناخالص داخلي سنجيده مي شود.امروزه نفوذ ليزينگ در اقتصاد دنيا بين 5/2تا 5درصد توليد ناخالص داخلي است در حالي که اين رقم در ايران به 4/0درصد مي رسد.
      وي با تاکيد بر اينکه ليزينگ در تامين کالاهاي سرمايه اي در تمام دنيا نقش دارد افزود:ايجاد اشتغال،رشد اقتصادي و ايجاد تقاضاي موثر براي افرادي که بدون دريافت تسهيلات قدرت خريد ندارند نقش مهمي است.
      دکتر حنيفي سپس از ورود شرکت ليزينگ پارسيان در بورس تا پايان سال خبر داد و گفت:ليزينگ پارسيان به عنوان بزرگترين شرکت ليزينگ کشور در مرحله پذيرش است ومقدمات ورود آن به بورس اوراق بهادار در حال مهيا شدن است.
      مدير عامل شرکت ليزينگ پارسيان و رييس هيات مديره کانون شرکت هاي ليزينگ همچنين با اشاره به ظرفيت هاي بالقوه صنعت ليزينگ و حوزه هايي که ليزينگ مي تواند در آنها اثرگذار باشد گفت:ما از طريق مرکز پژوهش ها و کميسون اقتصادي مجلس به دنبال توسعه فعاليت و حوزه اثر گذاري صنعت ليزينگ هستيم و از سوي ديگر تلاش مي کنيم ماليات بر ارزش افزوده را در ليزينگ حذف کنيم ،زيرا شرکت هاي ليزينگي در بسياري از حوزه ها بر مبناي قيمت هاي مصوب اقدام مي کنند و تاثيري بر قيمت کالاها ندارند.
      دکتر حنيفي با اشاره به بسته سياستي نظارتي بانک مرکزي و تبعيت شرکت هاي ليزينگ از مفاد اين بسته و بخشنامه هاي ديگر بانک مرکزي گفت:قيمت تمام شده پول براي شرکت هاي ليزينگ حدود 20 درصد است وآنچه که در بسته بانک مرکزي در خصوص نرخ پول در اختيار شرکت هاي ليزينگ آمده مطلوب صنعت ليزينگ نيست و تدوين گران اين بسته قيمت تمام شده پول را در نظر نگرفته اند.
      مديرعامل شركت ليزينگ پارسيان دراين نشست خبري همچنين از برگزاري دومين جشنواره سپاس به مناسبت قدرداني از مشتريان خوش‌حساب اين شركت در سوم خرداد سال جاري خبر داد و گفت:‌ در اين همايش نيز همچون همايش سال گذشته از مشتري‌هاي خوش ‌حساب ¬قدرداني ¬خواهدشد.
      دکتر حنيفي گفت:شرکت ليزينگ پارسيان در حال حاضر 3 هزار و 500 مشتري خوش‌حساب دارد كه هيچ اقساط عقب‌افتاده اي ندارند و اقساط خود را در وقت مقرر پرداخت کرد ه اند.
      او همچنين افزود:در اين همايش با هماهنگي دادستاني کل کشور، بانك مركزي و بانك پارسيان 400 نفر مشتري خوش‌حساب به قيد قرعه انتخاب شده و در روز ولادت فاطمه زهرا مطابق با سوم خرداد ماه سال جاري هداياي ارزند ه اي به آنها اهدا مي‌شود.
      مدير عامل شرکت ليزينگ پارسيان گفت:در سال جديد مشتريان خوش حساب ما در مقايسه با سال گذشته حدود 5درصد افزايش يافته که اين نشان دهنده تاثير گذاري برگزاري جشنواره مشتريان خوش حساب شرکت ليزينگ پارسيان در سال گذشته است.