X
   
 
    • تقدیرمعاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از بانک پارسیان

      تقدیرمعاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از بانک پارسیان

      در پی اقدام بانک پارسیان در زمینه حمایت از رتبه های برتر کنکور سال 92 و نیز حمایت از برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی سال 91، دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از بانک پارسیان تقدیرکرد.


      خانم دکتر سلطانخواه، در گردهمايي که به اين منظور در سالن همايش هاي صداو سيما برگزار شد، با اشاره به حمايت بانک پارسيان از برگزيدگان آزمون سراسري سال 92 و المپيادهاي علمي دانش آموزي سال 91، گفت: سابقه اين نوع فعاليت ها در دوره هاي قرن چهارم و پنجم هجري قمري هم رخ داده است به طوري كه راه هاي تامين هزينه هاي مدارس نظاميه در گذشته از موقوفات و خيريه ها بود و در حال حاضر هم حتي در سراسر دنيا در كشورهاي پيشرفته بسياري از موسسات آموزشي و پژوهشي از طريق خيريه ها و حمايت موسسات مالي اداره مي شوند. امروز هم در جمهوري اسلامي به نقطه اي رسيده ايم كه خوشبختانه اين حركت در ايران به اوج رسيده است.
      رئيس بنياد ملي نخبگان افزود: در اين راستا اخيرا مجمع خيرين نخبه پروردر بنياد، راه اندازي شد تا بسياري از افرادي كه علاقمند به سرمايه گذاري معنوي در راه علم و دانش هستند، بتوانند به راحتي در اين كار شركت كنند. بنابراين مراكز اقتصادي ، اشخاص حقيقي و حقوقي كه منابع خوبي دارند اگر دل در گرو تعالي اين كشور دارند يكي از بهترين راه ها اين است كه اموال خود را در فعاليت هاي خير و ترويج علم و دانش هزينه كنند.

      آقاي جهاني، مدير روابط عمومي بانک پارسيان نيزدر اين همايش طي سخناني با اشاره به آغاز مهر، ماه مهرورزي گفت: عشق و علاقه دانشجويان و دانش آموزان به تحصيل دانش از يك سو و شوق و اشتياق مديران، معلمين، مربيان و اساتيد آنان به تربيت نونهالان و نوجوانان كه سرمايه هاي جامعه هستند از سوي ديگر ستودني و قابل ستايش است.
      وي گفت: هر انساني دو آموزنده در زندگي دارد يکي روزگار و ديگري آموزگار. اول به بهاء زندگي ات و دومي به بهاء زندگي اش! پس لازم است در گذر زمان علاوه بر بهره بردن از فرصت ها نهايت درس رشد و بالندگي را از آن بياموزيم و از موهبت آموزگاران که چون شمعي ميافروزند و روشني بخش فکر و انديشه ها هستند بهره کامل ببريم.
      وي تاکيد کرد: همانگونه که سرمايه و ثروت مادي بسيار فرار و زود رنج است و نيازمند فضاي امن و آرام براي سازندگي و توسعه و افزون شدن دارد، سرمايه هاي انساني نيز به مراتب با ارزش تر از سرمايه مادي بوده و به بسيار حساس تر از آن براي رشد و بالندگي نياز به آرامش و فضايي امن دارند. از اين رو بانک پارسيان به لحاظ رسالت و مسئوليت اجتماعي خود، افتخار دارد که در مسير حمايت از شما نخبگان و رتبه هاي برتر و خانواده هاي محترم شما، گامي اگرچه اندک را با صميم جان بردارد و بر اين افتخار به خود ببالد.
      امروز ديگر ترديدي وجود ندارد؛ بنياد ملي نخبگان يكي از اثرگذارترين نهادهاي اجتماعي است كه در راستاي متحول ساختن جامعه گام برمي دارد و نسل جوان و خوش ذوق را با برنامه هاي متنوع خود به سوي سرچشمه هاي پيشرفت و تعالي رهنمون مي کند و مهم ترين رسالت آن حمايت از نسلي متفكر، پرسشگر، خلاق و در عين حال متخلق به آداب و ارزش هاي والاي اسلامي است و اقدام بانک پارسيان در حمايت از نخبگان نيز در راستاي تقويت همين ارزش ها صورت گرفته است.