X
   
 
    • دکتردیواندری مدیرعامل بانک پارسیان: چابکی و پایین بودن هزینه های عملیاتی و جوانان متخصص از مزایای بانک پارسیان است

      دکتردیواندری مدیرعامل بانک پارسیان: چابکی و پایین بودن هزینه های عملیاتی و جوانان متخصص از مزایای بانک پارسیان است

      مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک پارسیان در محل ساختمان مرکزی این بانک و با حضور علی سلیمانی شایسته مدیرعامل سابق و جمعی از اعضای هیات مدیره ، مدیران و کارکنان این بانک برگزار شد.


      دکترديواندري مديرعامل بانک پارسيان: چابکي و پايين بودن هزينه هاي عملياتي و جوانان متخصص از مزاياي بانک پارسيان است
      مراسم توديع و معارفه مديرعامل بانک پارسيان در محل ساختمان مرکزي اين بانک و با حضور علي سليماني شايسته مديرعامل سابق و جمعي از اعضاي هيات مديره ، مديران و کارکنان اين بانک برگزار شد.
      در اين جلسه دکتر ديواندري - مديرعامل جديد بانک پارسيان- با اشاره به تحريم‌هاي انجام گرفته از سوي دشمنان گفت: با وجود آن که به دليل تحريم‌ها ميزان فروش نفت ما کاهش يافته اما از همين ميزان يک ميليون بشکه نفت صادراتي 50 درصد ارزش افزوده کشور ژاپن را کسب مي‌کنيم و اين در حالي است که کشور ژاپن براي آن که بتواند اين ميزان را جبران کند بايد 350 ميليارد دلار کالا صادر کند.

      وي افزود: همچنين ما سالانه 90 ميليارد دلار يارانه انرژي پرداخت مي‌کنيم که به منزله تزريق پول به جامعه است که اين رقم معادل 50 درصد ارزش افزوده کشور چين است . حال اگر بخواهيم اين يارانه به اقتصاد کشور برگردد لازم است که هر خانواده يک ميليون و 300 هزار تومان که از مصرف حامل‌هاي انرژي استفاده مي‌کنند به کشور برگردانند.
      وي گفت: در صورتي که قطار هدفمندي يارانه ها در ريل اصلي خود قرار گيرد و همچنين نقدينگي کشور 1.3 درصد افزايش يابد و درآمدهاي خانواده‌ها افزايش داشته باشد يک فرصت استثنايي براي بانک‌ها به وجود مي‌آيد. وي گفت: اين يک فرصت تاريخي براي بانک پارسيان است که ظرفيت بزرگ شدن و استفاده از اين فرصت بوجود آمده را در خود دارد. بنابراين بايد خود را مجهز کنيم و يکي از اين کارها تجهيز و بسترسازي همزمان با تحول اقتصادي در کشور است چرا که با برداشته شدن تحريم‌ها و همچنين اتفاقاتي که در بورس به وجود آ‌مده تحول مثبت اقتصادي در کشور خواهيم داشت.
      وي خاطرنشان کرد: کشور ما در10 سال گذشته دومين کشوري بوده است که تورم بالايي داشته است و در دو سال گذشته اين تورم رشد زيادي داشت. البته استراتژي دولت جديد مهار تورم است و در ماه‌هاي اخير نيز شاهد کاهش آن بوده‌ايم البته در کنار آن رکود تورمي که به معني کاهش فروش تلقي مي شود نيز به وجود آمده است که چاره‌ آن بهره مندي درست از افزايش نقدينگي و بالا بردن قدرت خريد است. راه کار ديگر نيز در اين شرايط بزرگ شدن بانک هاست.

      وي با بيان اين که براي تبديل شدن بانک پارسيان به دومين بانک کشور نيازمند افزايش شعبه نيستيم ، لازم است با تلاش هوشمندانه نقش موثري در اين زمينه ايفا کنيم و برنامه‌ي توسعه بانک را بسيار با تدبير جلو ببريم که به برند بانک پارسيان لطمه وارد نشود.
      وي با اشاره به اينکه در سال گذشته بيشترين نقدينگي به سمت طلا، ارز و مسکن سوق يافت گفت: در حال حاضر در اين سه حوزه توقف به وجود آمده و در حوزه‌هاي سپرده‌گذاري بانکي و بورس تحول ايجاد شده است که بايد بتوانيم به خوبي از اين فرصت استفاده کنيم.
      وي تصريح کرد: با روش‌هاي گذشته نمي‌توان شاخص موفقيت را به دست آورد ضمن آن که آنچه نظام بانکي کشور از آن رنج مي‌برد توقع بيش از حد کارآفرينان از بانک ها و همچنين مطالبات معوق بالاي نظام بانکي و هزينه عملياتي بالا است و از سوي ديگر سود سپرده‌ها را نيز نمي‌توان کم کرد بنابراين لازم است مدل‌هاي خود را تغيير دهيم و نظام بانکي را به سمتي حرکت دهيم که حرفه‌اي و تخصصي‌تر به اقتصاد کشور کمک کند و اميدواريم مسوولان و دولت اين همراهي را با نظام بانکي داشته باشند تا بانک ها بتوانند نقش موثري در اقتصاد ايفا کنند.
      وي با بيان اين که رقباي خارجي در انتظار ورود به کشور ما هستند، گفت: در حال حاضر مردم کشور ما نسبت به ماهيت پول و کارکرد آن آگاه تر شده‌اند به گونه‌اي که در بيشتر مواقع از تغييرات پولي زودتر مطلع مي‌شوند و همين امر مسووليت بانک‌ها را بيشتر مي‌کند لذا حرکت در جهت نوآوري در کسب و کار بانک امري الزامي است.
      وي با بيان اين که رقابت بانکي بسيار شديد شده و شديدتر هم خواهد شد گفت: برخي از بانک‌ها از منافعي که هزينه‌هاي آنها را تامين نمي‌کند براي از دست دادن آنها وارد مسابقه شده‌اند که اين عاقبت خوشي ندارد و بايد مراقب باشيم که ما در اين دور منفي قرار نگيريم و راهي را ادامه دهيم که هميشه سربلند باشيم چرا که راه ياد شده، روش بانکداري پايدار را به وجود نمي‌آورد.
      وي با بيان اين که براي بانک‌ها هزينه خريد املاک و تجهيز شعب بالا رفته در حالي که ماهيت خدمات آنها ارزش بالاتري پيدا نکرده است، گفت: اين گونه نيست که اگر در جاي بهتري شعبه داشته باشيم خدمات‌دهي نيز بالا خواهد رفت. بنابراين لازم است در بانک پارسيان مدل‌هاي جديد تجاري را بررسي کنيم و با کارهاي هوشمندانه به دنبال راهکارهايي باشيم که سود بالا و زحمت کمتري دارند تا بتوانيم پيشتازي بانک پارسيان را که مديران قبلي آن در آن نقش داشته‌اند همچون گذشته داشته باشيم .
      وي افزود: سود پرداختي به سپرده‌ها و همچنين مطالبات معوق موجب شده حاشيه سود بانک کاهش يابد بنابراين لازم است ترکيب درآمدي تغيير کند و به حوزه‌هاي شرکتي و سرمايه‌گذاري توجه بيشتري داشته باشيم که خوشبختانه در بانک پارسيان اين امر صورت گرفته و بسترهاي آن وجود دارد و بايد ادامه پيدا کند.
      وي تاکيد کرد : بايد به دنبال بانکي باشيم که نبض نوآوري کسب و کار در آن بتپد. اين کار چند الزام دارد که از جمله آنها داشتن نيروي انساني دانشي، توانمند و جوان است. همچنين نوآوري در محصولات و خدمات و داشتن ويتريني غني از اين خدمات تا هيچ کس از اين بانک دست خالي بيرون نرود. وي افزود: همچنين لازم است عمليات بانکي چابک و به روز داشته باشيم و حرکتي جلوتر از رقبا را در پيش بگيريم.
      وي ادامه داد: البته بانک پارسيان به عنوان يک برند خوشنام از نيروهاي انساني جوان و لايق استفاده کرده و توانسته به خوبي اين روند را پيش ببرد. بنابراين با تغيير اندکي در خدمات بانکي و حوزه سرمايه‌گذاري سرنوشت مشتريان و کارکنان نيز تغييرات رو به مثبتي خواهد داشت.
      مديرعامل پيشين بانک پارسيان با اشاره به سياست هاي اصلي خود در اين بانک مبني بر عدالت آموزشي، عدالت تجربه اندوزي و جوانگرايي گفت: امروز تمامي معاونان و نيمي از روساي شعب اين بانک از جوانان مکتب بانک پارسيان هستند. علي سليماني شايسته در اين مراسم به افزايش سرمايه بانک پارسيان از 500 ميليارد تومان در سال 86 به 1320 ميليارد تومان تاکيد کرد و افزود : تمامي اين افزايش سرمايه از محل سود سهام بانک محقق شده ضمن اين که در کنار آن ارزش هر سهم بانک از 120 تومان به حدود 500 تومان رسيده است.
      سليماني شايسته ادامه داد: خدا را شاکرم که به من توفيق داد که تجربه ها و آموخته هاي بيش از 30 سال خود را در نظام بانکي در بانک پارسيان پياده سازي کنم و امروز از کارهايي که انجام داده ام راضي ام.
      وي از عبدالله طالبي بنيانگذار بانک پارسيان سپاسگزاري کرد که اين بانک را تاسيس و آن را به يک ظرفيت بزرگ اقتصادي تبديل کرد.
      به گفته وي، تا زماني که بانک پارسيان فعاليت مي کند همه مديران و کارکنان، قدردان زحمات عبدالله طالبي خواهند بود.
      مديرعامل پيشين بانک پارسيان افزود: تشکر ديگر من از سهامداران است که به من فرصت دادند که سياست هاي خود را در اين بانک اجرايي کنم البته به جز دو سه سال آخر که در زمينه افزايش سرمايه، به من اجازه افزايش سرمايه را ندادند تا بتوانم اهداف بانک را زودتر محقق کنم.
      وي از همراهي بانک مرکزي، خبرگزاري ها و مطبوعات نيز قدرداني کرد و تشکر آخر خود را از همکاران پارسياني داشت که با صداقت، روراستي و پشتکار عظيم خود توانستند با وجود افزايش تعداد بانک هاي خصوصي، همچنان بانک پارسيان را در رتبه هاي بالا نگه دارند به گونه اي که اکنون برخي از بانک هاي دو هزار شعبه اي پشت سر اين بانک قرار گرفته اند.
      غلامرضا سليماني اميري، رييس هيات مديره بانک پارسيان هم در سخناني با تقدير از زحمات چندين ساله آقاي شايسته و آقاي دکتر فطانت اظهار داشت: بانک هاي خصوصي به ويژه بانک پارسيان توانستند رقابت سالم و پيش برنده اي را ايجاد کنند به گونه اي که بانک هاي دولتي مجبور شدند در رفتارهاي بانکداري خود به بانک هاي خصوصي تاسي کنند.
      وي با تشکر از زحمات 7 ساله علي سليماني شايسته در بانک پارسيان، اظهار داشت: ويژگي بانک پارسيان است که در آن مديران، زود تغيير نمي کنند و خوشبختانه اکنون نيز که اين تغيير رخ داده، بانک پارسيان در وضعيت مطلوبي قرار دارد.
      سليماني اميري، ضمن خوش آمد گويي به آقاي دکتر ديواندري، ايشان را را از مديران خوب، باسابقه، نام آشنا و استاد دانشگاه خواند که در بانکداري تجربه زيادي دارد و در بانک ملت نيز بسيار موفق عمل کرده است.
      وي اظهار اميدواري کرد که دکتر ديواندري در بانک پارسيان نيز با همراهي هيات مديره، مديران و کارکنان روند رو به جلوي بانک را ادامه دهد و افتخارات بيشتري براي آن کسب کند.
      رييس هيات مديره بانک پارسيان تاکيد کرد: تجربه، تخصص و پيگيري دکتر ديواندري، موفقيت ايشان را در بانک پارسيان هم نويد مي دهد.
      دکتر فطانت فرد عضو پيشين هيات مديره بانک پارسيان نيز که هم اکنون به عضويت هيات مديره بانک ملي ايران درآمده است، گفت: با تدبري که از دکتر ديواندري سراغ داريم مطمئن هستيم که ايشان موفقيت هاي بانک پارسيان را چند برابر خواهد کرد.
      وي با اشاره به افزايش ارزش بازار بانک پارسيان از 800 ميليارد تومان در 7 سال پيش به بالاي 6 هزار و 500 ميليارد تومان اظهار داشت: اين نشان مي دهد که ارزش بازار گروه پارسيان 8 برابر شده است و سالانه بيش از 100 درصد بازدهي داشته است.
      دکتر فطانت اين موفقيت را ناشي از زحمات کارکنان بانک پارسيان در تمامي سطوح خواند
      در پايان اين مراسم لوح تقدير و هداياي اعضاي هيات مديره، اعضاي هيات عامل و مديران بانک و گروه مالي پارسيان به آقاي شايسته و آقاي دکتر فطانت اهدا شد.