X
   
 
    • مدیر عامل بانک پارسیان:خصوصی سازی راهکار بهبود فضای کسب و کار صنعت بانکداری است

      مدیر عامل بانک پارسیان:خصوصی سازی راهکار بهبود فضای کسب و کار صنعت بانکداری است

      مدیر عامل بانک پارسیان گسترش بانکداری خصوصی و خصوصی سازی را راهکار مناسبی برای بهبود فضای کسب و کار صنعت بانکداری دانست.

      مدير عامل بانک پارسيان گسترش بانکداري خصوصي و خصوصي سازي را راهکار مناسبي براي بهبود فضاي کسب و کار صنعت بانکداري دانست.
      علي سليماني شايسته در حاشيه اختتاميه همايش بزرگ نظام بانکي در مسير توسعه و تحول کشور طي گفتگويي با خبرنگار مرکز توسعه کسب و کار،به صنعت بانکداري و چالش هاي اساسي اين صنعت اشاره کرد و گفت:از مهم ترين عوامل موثر بر عملکرد بانک ها ميزان موفقيت آنها در جلب اعتماد مردم است.معمولا تصميماتي که از خارج از نظام بانکي براي بانک ها اتخاذ مي شود،موجب ايجاد مشکلاتي براي نظام بانکي مي گردد.
      وي سياست هاي پولي و ويژگي هاي آن را از ديگر عوامل اثر گذار بر فضاي کسب و کار بانک ها ارزيابي کرد و گفت:اين سياست ها مي توانند زمينه تنوع بخشي و رقابت سازنده را در ميان بانک ها و خدمات آنها ايجاد کنند و در صورت عدم توجه مي تواند مشکلاتي را براي بانک ها ايجاد کنند.
      وي با تاکيد بر اين نکته که خصوصي سازي در نظام بانکي کمک بسيار زيادي به رونق و شکوفايي اين صنعت کرد گفت:بانک پارسيان نخستين بانکي بود که از سيستم کوربنکينگ استفاده کرد و بانک هاي ديگر با الگو گيري از اين بانک به سمت استفاده از آن رفتند و ما در حال حاضر يکي از بهترين سيستم هاي کوربنکينگ را در کل نظام بانکي در اختيار داريم.
      مدير عامل بانک پارسيان در ادامه افزود:البته با توجه به اينکه بخش نرم افزاري رايانه هر روزه در حال تحول و تغيير است ما نيز به تناسب همواره تلاش مي کنيم که اين سيستم را به روز نگه داريم .
      وي در ادامه افزود:در حال حاضر همه بانک هاي کشور به سوييچ شتاب متصل هستند و تمام عمليات پولي و مالي خود را در اين فضا انجام مي دهند و اکنون بانک مرکزي بحث سوييچ دوم و سوم را مطرح نموده است. شرکت تجارت الکترونيک پارسيان با برخورداري از امکانات سخت افزاري و نرم افزاري ويژه اش مي تواند يکي از شرکت هاي پشتيبان سوييچ دوم باشد زيرا داراي سوييچ اختصاصي است و امکانات وسيعي در اين زمينه فراهم کرده است.
      وي پس از آن در خصوص نحوه تعامل سازنده و اثربخش ميان بانک ها گفت:البته قرار بر اين نيست که اطلاعات بانک ها نزد يکديگر باشد، اما مبناي همکاري و تعامل بايد بر پايه اي باشد که ارتباط پولي هر بانکي با بانک ديگر ميسر شود.