X
   
 
    • در دیدار مدیران عامل دو عضو بزرگ بازار پول و سرمایه کشور تاکید شد:گسترش همکاری بورس کالا و بانک پارسیان

      در دیدار مدیران عامل دو عضو بزرگ بازار پول و سرمایه کشور تاکید شد:گسترش همکاری بورس کالا و بانک پارسیان

      در پی دعوت آقای سید علی اکبر هاشمیان،مدیر عامل بورس کالای ایران از مدیر عامل بانک پارسیان برای بازدید از ستاد مرکزی بورس کالا، آقای علی سلیمانی شایسته مدیرعامل بانک پارسیان به اتفاق هیات همراه از ساختمان مرکزی و تالار بورس کالای ایران دیدار کرد.

      در پي دعوت آقاي سيد علي اکبر هاشميان،مدير عامل بورس کالاي ايران از مدير عامل بانک پارسيان براي بازديد از ستاد مرکزي بورس کالا، آقاي علي سليماني شايسته مديرعامل بانک پارسيان به اتفاق هيات همراه از ساختمان مرکزي و تالار بورس کالاي ايران ديدار کرد.
      بر اساس گزارش سايت خبري پارسيان،در اين ديدار، راه هاي گسترش همکاري اين دو عضو بزرگ بازار پول و سرمايه کشور مورد بررسي و تاکيد قرار گرفت.
      در اين ديدار ابتدا آقاي هاشميان به تشريح عملکرد و مهمترين فعاليت هاي بورس کالاي ايران پرداخت و اظهار داشت: بورس کالا در ايران طي چند سال گذشته به پشتوانه عملکرد موفقيت آميزي که داشته، توانسته از مقبوليت خوبي نزد مسئولين کشور و فعالان اقتصادي برخوردار شود و رشد مداوم ارزش معاملات اين بورس گواه روشني بر اين واقعيت است.
      در اين برنامه که دکتر عنايت ،مدير عامل شرکت کارگزاري پارسيان،آقاي جهاني مدير روابط عمومي بانک پارسيان وآقاي بشرخواه مدير امور مجامع و شرکت هاي بانک پارسيان نيز حضور داشتند،آقاي هاشميان با اشاره به انواع تضمين هايي که در بورس براي کيفيت و کميت کالا و مبلغ و مدت معاملات وجود دارد، گفت: هرگونه قصور در اين موارد از سوي هر يک از طرفين معامله طبق آيين نامه و مقررات بورس، براي آنها جرايمي را در پي خواهد داشت.از اين روبا رعايت اين مقررات عملا امنيت به طور کامل و صد درصد در بورس کالا براي طرفين معامله برقرار است و هيچ دغدغه اي براي بازيگران اين حوزه از لحاظ تسويه پولي و يا کالايي معاملات وجود ندارد.
      آقاي هاشميان يکي از دلايل احساس کمبود پول در جامعه را حرکت کند پول و از سرعت افتادن آن در جامعه دانست و گفت: بورس توانسته در سرعت بخشيدن به حرکت پول در جامعه نقش خوبي ايفا کند و موجب افزايش سرعت گردش و ميعان پذيري پول براي صاحبان سرمايه شده است. مديرعامل بورس کالاي ايران با اشاره به جايگاه خوب بانک پارسيان در شبکه بانکي کشور اظهار داشت: اگر بانک ها اعطاي تسهيلات به فعالان اقتصادي مرتبط با بورس را منوط به عرضه کالاي آنها در بورس کنند ، در اين صورت از يک سو حتما تسهيلات اعطايي در مسير و موضوع توافق شده مصرف مي شود و از سوي ديگر با توجه به انواع تضمين ها در بورس نسبت به بازپرداخت و وصول تسهيلات کاملا مطمئن خواهند بود. لذا بانک پارسيان با تکيه بر شبکه گسترده شعب خود و شرکت کارگزاري اي که در اختيار دارد مي تواند در اين راستا همکاري و حضور موفقي در بازار سرمايه وبورس کالا داشته باشد.
      در اين ديدار همچنين آقاي شايسته مديرعامل بانک پارسيان با اشاره به اهميت و نقش بورس هاي کالايي براي کمک به رشد و توسعه اقتصادي کشورها اظهار داشت: بخش عمده اي از مشکل سيستم بانکي در ايران اين است که همه بازارها به خوبي نقش خود را ايفا نمي کنند.از اين رو تمامي فشار تامين سرمايه شرکت ها و فعالان اقتصادي ،توليدي و تجاري عموما متوجه بانک هاست و اين حجم انتظار در کنار ديگر خدمات بانک ها به جامعه، کار بانک ها را دشوار مي سازد و بانک ها جايگزين بازار سرمايه شده اند، در حالي که ما معتقديم هرچه مي توانيم بايد کمک کنيم که بازار سرمايه فعال تر و قوي تر از گذشته عمل کند.
      مديرعامل بانک پارسيان افزود: اگر بتوانيم تعريف مشخص و روشني براي همکاري مشترک بانک و بورس کالا ارائه دهيم تا بانک با تکيه بر تضمين هاي لازم در بورس به نيازهاي فعالان بورس پاسخ دهد در آن صورت حرکت بازار پول و سرمايه، هم عرض و در راستاي تقويت يکديگر بوده و موجب افزايش اطمينان در بازار خواهد شد.
      آقاي شايسته تاکيد کرد:حمايت از بازار سرمايه و سوق دادن معاملات به سمت بورس کالا موجب شفافيت قيمت ها و شفافيت در کل اقتصاد مي شود و دستگاه هاي نظارتي و سياستگذار هم به راحتي مي توانند وظايف خود را انجام دهند. ضمن اين که خوشبختانه دولت هم به نقش و کارکرد بازار سرمايه و بورس کالا اعتقاد روزافزون دارد.
      مديرعامل بانک پارسيان سپس به تقويت مديريت شرکت کارگزاري اين بانک براي حضور کارآمد و فعال تر در بازار سرمايه و بورس ها اشاره کرد و گفت: بانک پارسيان برنامه هاي مفصلي براي افزايش حضور در اين بازار دارد و ما معتقديم بورس و بانک مکمل يکديگر هستند و اگر تعريف ابزارها و طرح هاي مشترک بين اين دو نهاد صورت گيرد، مي تواند موفقيتهاي بزرگي را براي بازار پول و سرمايه رقم بزند.
      بر اساس اين گزارش در پايان اين ديدار، مديرعامل بانک پارسيان از تالار معاملات بورس کالاي ايران بازديد کرد و طرفين بر تشکيل کارگروهي براي بررسي راه¬هاي گسترش همکاري هاي في مابين تاکيد کردند.