X
   
 
    • مدیرعامل بانک پارسیان در نشستی با فعالان رسانه ای اعلام کرد :تامین خواست و رضایت مشتریان اولویت اصلی بانک

      مدیرعامل بانک پارسیان  در نشستی با فعالان رسانه ای اعلام کرد :تامین خواست و رضایت مشتریان اولویت اصلی بانک

      آقای علی سلیمانی‌شایسته طی یک نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار یکی از اهداف بانک پارسیان را گسترش خدمات الکترونیکی دانست و گفت: چهار سال پیش 24 درصد عملیات بانک پارسیان غیرشعبه ای و 76 درصد آن شعبه ای بود ولی هم اکنون حدود 80 درصد عملیات آن به صورت غیرحضوری انجام می شود و همین موضوع تعداد حساب های این بانک را بیش از 2.2 برابر کرده است.

      آقاي علي سليماني‌شايسته طي يک نشست خبري به مناسبت روز خبرنگار يكي از اهداف بانك پارسيان را گسترش خدمات الكترونيكي دانست و گفت: چهار سال پيش 24 درصد عمليات بانک پارسيان غيرشعبه اي و 76 درصد آن شعبه اي بود ولي هم اکنون حدود 80 درصد عمليات آن به صورت غيرحضوري انجام مي شود و همين موضوع تعداد حساب هاي اين بانک را بيش از 2.2 برابر کرده است.
      مديرعامل بانك پارسيان تبديل شدن به دومين بانك بزرگ كشور در سال 91 را از اهداف اين بانك عنوان كرد و گفت: رشد اندك نقدينگي در سال جاري باعث كاهش قدرت تسهيلات‌دهي بانك‌ها شده است .
      مديرعامل بانک پارسيان به عملکرد اين بانک در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسيان در دو سال گذشته، برترين بانک کشور از لحاظ حجم درآمد و فروش در رتبه بنديIMI100 معرفي شده و در رتبه بندي 1000 بانک برتر دنيا ( بر اساس رتبه بندي نشريه بنکر) جايگاه 415 را احراز نموده است .
      وي با اشاره به رشد 0.3 درصدي رشد نقدينگي در پايان ارديبهشت‌ماه، ادامه اين روند را باعث كاهش بيش از پيش قدرت تسهيلات‌دهي بانك‌ها دانست.
      وي با اشاره به اينكه شبكه بانكي مرغ عزا و عروسي شده است، گفت: در شرايط كنوني افراد حقيقي و حقوقي تنها راه دريافت تسهيلات را بانك‌ها مي‌دانند در حالي كه كل شبكه بانكي 112 درصد منابع‌شان را تسهيلات داده‌اند و همچنان تقاضا وجود دارد.
      سليماني‌شايسته ادامه داد: نسبت مصارف به منابع به طور استاندارد بايد 80 درصد باشد و بالاتر رفتن آن از رقم 100 درصد نشان مي‌دهد كه بانك‌ها به بانك مركزي بدهكار شده‌اند كه اين امر مي‌تواند تورم‌زا باشد.
      مديرعامل بانك پارسيان بر ضرورت گسترش بيش از پيش ابزارهاي مالي در بورس تاكيد كرد و گفت: نبايد تنها راه دريافت تسهيلات بانك‌ها باشند چون بانك‌ها بايد بتوانند تسهيلات خود را هدفمندتر ارائه كنند. البته با تاسيس صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري تا حدودي تمايل مردم به حضور در بازار سرمايه بيشتر شده كه با ادامه اين روند و افزايش ابزارهاي مالي اميد است بازار سرمايه به محلي در كنار شبكه بانكي براي تامين منابع تبديل شود.
      سليماني شايسته با اشاره به نقش رسانه ها در راضي کردن بانک مرکزي براي تقاضاي تجديد نظر در بسته سياستي نظارتي سال 90، گفت: حرف هاي مديران بانک ها و جلسات متعدد آنها با مسوولان بانک مرکزي به تنهايي تاثيرگذار نبود ولي وقتي افکار عمومي تحت تاثير اخبار رسانه ها قرار گرفت ، سياستگزاران را مجبور کرد تا در سياست خود تجديدنظر کنند.
      وي افزود: در نتيجه کار رسانه ها و انعکاس اخبار بود که رييس کل بانک مرکزي اعلام کرد که تمايل دارد بسته سياستي را مجددا به شوراي پول و اعتبار ببرد زيرا ما مديران بانک هاي خصوصي در چندين جلسه نظرات خود را به بانک مرکزي منتقل کرده بوديم.
      به گفته مديرعامل بانک پارسيان، جايگاه رسانه جايگاهي است که مردم بر مبناي اطلاعات آن نظر خود را نسبت به جامعه و اقتصاد شکل مي دهند ؛ بنابراين داشتن امنيت کامل و اقتصاد آرام و توسعه يافته و مردم با آرامش به نوع سازماندهي رسانه ها بستگي دارد.