X
   
 
    • مدیرعامل بانک پارسیان در دیداری صمیمی با فعالان عرصه خبر و رسانه عنوان نمود:خبرنگاران چشم ناظر و بینای جامعه هستند و بیشترین هدف ما تشکر از زحمات آنهاست

      مدیرعامل بانک پارسیان در دیداری صمیمی با فعالان عرصه خبر و رسانه عنوان نمود:خبرنگاران چشم ناظر و بینای جامعه هستند و بیشترین هدف ما تشکر از زحمات آنهاست

      آقای علی سلیمانی شایسته، ضمن تاکید بر مطلب فوق افزود: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان چشم‌ تیزبین جامعه نقش مهم و ارزشمندی است که در صورت لحاظ کردن این نقش با صداقت و وجدان حقیقت گو به شایستگی ظهور و بروز پیدا می کند.
      مدیر عامل بانک پارسیان در ادامه اظهار داشت: با توجه به جایگاه رسانه ها که بر مبنای اطلاعات آنان ، مردم نظر خود را شکل می دهند، خبرنگاران باید با بیان حقایق مبتنی بر اصالت، سعی کنند امیدواری و آرامش را در بین مردم بیشتر کرده و از سیاه‌نمایی‌های احتمالی پرهیز و جلوگیری کنند.

      آقاي علي سليماني شايسته، ضمن تاکيد بر مطلب فوق افزود: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان چشم‌ تيزبين جامعه نقش مهم و ارزشمندي است که در صورت لحاظ کردن اين نقش با صداقت و وجدان حقيقت گو به شايستگي ظهور و بروز پيدا مي کند.
      مدير عامل بانک پارسيان در ادامه اظهار داشت: با توجه به جايگاه رسانه ها که بر مبناي اطلاعات آنان ، مردم نظر خود را شکل مي دهند، خبرنگاران بايد با بيان حقايق مبتني بر اصالت، سعي کنند اميدواري و آرامش را در بين مردم بيشتر کرده و از سياه‌نمايي‌هاي احتمالي پرهيز و جلوگيري کنند.
      وي ادامه داد : گاهي مي بينيم نقد و نظر در خصوص يک موسسه يا يک مدير، گزنده است، اما واقعيت اين است که مسئولان نبايد نگران بوده و بر عکس بهتر است در جهت تبين و تشريح آن خبر برآيند و گاهي رسانه ها خبري را انعکاس مي دهند که ظاهرا يک خوشحالي زود گذر ايجاد مي کند ولي تاثير منفي در کشور خواهد داشت .
      مديرعامل بانک پارسيان در ادامه اظهار داشت: مسئولان اقتصادي بايد در حداقل ممکن حضور مطبوعاتي داشته باشند که اين امر با توجه به وضعيت فعلي تحريم ها، امکان سوءبرداشت و استفاده مخالفان را تشديد نکند .
      آقاي شايسته در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران در خصوص طرح تحول بانکي گفت : پارسيان به عنوان يک بانک خصوصي تابع بانک مرکزي در اين زمينه است و بديهي است که اگر نظري خواسته شود، حتما عنوان خواهد شد.
      مديرعامل بانک پارسيان در ادامه سخنانش با تاکيد بر اينکه بانک ها نوک پيکان اقتصاد مقاومتي هستند افزود : بانک ها مي توانند در اجراي اقتصاد مقاومتي راهگشا باشند زيرا اين موسسات مالي زمينه تجارت بين ايران و ساير کشورها را در شرايط تحريم فراهم مي کنند. در اين زمينه بانک هاي خصوصي نيز مي توانند راهگشاي تجارت کشور باشند و نقش مهمي در داد و ستد ايجاد کنند . وي افزود: بانک ها پس از تحريم در جهت اقتصاد مقاومتي گام برداشته و تلاش کردند به اقتصاد کشور کمک کنند.
      مدير عامل بانک پارسيان در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از رشد بي رويه و گسترش روزافزون بانک ها و موسسات مالي و اعتباري گفت : با اجراي يکسان سازي نرخ سود سپرده ها و تسهيلات از سوي بانک مرکزي و اينکه بسته هاي بانک مرکزي مانع رقابت بانک ها شده است، ديگر چه لزومي دارد که بر شمار بانک ها و موسسات مالي و اعتباري افزوده شود.
      مديرعامل بانک پارسيان همچنين تاکيد کرد:‌ در بحث رقابت انتفاع اصلي از آن مردم است همانند بوجود آمدن رقابت در عرصه تلفن همراه که رشد و ارتقاء سرويس دهي به مردم از ابتدا تاکنون را باعث شد و براي مشتريان بسيار قابل لمس بود.
      وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: تبديل کالا به چند نرخي، اولين قدم در جهت ايجاد رانت است، اما متاسفانه در بازار چند نرخي افرادي هستند كه از رانت اختلاف قيمت استفاده مي كنند و اين امر در نهايت به ضرر مردم تمام مي شود.
      شايسته با تاکيد بر وجود ارز تک نرخي در بازار گفت: راه حل مشکلات، تک نرخي شدن است چرا که ارز چند نرخي با توجه به ايجاد مشکلات زياد در حقيقت همانند زماني است که وام‌هايي با نرخ هاي متفاوت ارايه شود و كساني كه مي‌توانند با استفاده از رانت و ارتباط هاي ويژه، اين وام ها را دريافت کنند و در جايي ديگر به مصرف برسانند،سود بيشتري خواهند برد.
      مدير عامل بانک در خصوص احتمال افزايش نرخ ارز مرجع از 1226 تومان به 1600 تومان با اظهار بي اطلاعي از آن گفت: بانك مركزي براساس مجموعه تصميمات و بررسي‌هايي كه دارد و همچنين اطلاعاتي كه از بازار كسب كرده احتمالا اين نرخ را در نظر مي گيرد.
      وي در مورد بازگشت پول برداشت شده از اين بانک بابت تسويه حساب ارزي نيز گفت: ما توضيحات خود را به بانك مركزي در مورد شفاف بودن حساب‌هاي ارزي رسماً داده‌ايم و به احتمال زياد 99 درصد از برداشت‌هايي كه از حساب ما انجام شده به بانك عودت داده خواهدشد.
      در اين نشست که سه سال پياپي است به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در بانک پارسيان با هماهنگي روابط عمومي بانک انجام مي شود از حضور گرم و چشمگير فعالان عرصه خبر قدرداني شده و بر اين تعامل پافشاري مي شود.