X
   
 
    • معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان اعلام کرد : امکان استفاده از سامانه پایا وانتقال وجه گروهی برای اولین بار در کشور

      معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان  اعلام کرد  : امکان استفاده از سامانه پایا وانتقال وجه گروهی برای اولین بار در کشور

      عبدالحمید منصوری با بیان اینکه ارائه خدمات سامانه پایا(انتقال بین حساب های بانکی) بر روی اینترنت برای نخستین بار در کشور در بانک پارسیان اجرایی شد،افزود:سامانه انتقال وجه از حساب به حساب، امسال در تمامی بانک ها اجرایی شد،اما بانک پارسیان اولین بار در کشور آن را در بستر اینترنت پیاده سازی کرد که بدین ترتیب مشتری می تواند از طریق درگاه اینترنت نسبت به انتقال وجوه از حسابی به حساب یا حساب های دیگر اقدام کند.

      عبدالحميد منصوري با بيان اينکه ارائه خدمات سامانه پايا(انتقال بين حساب هاي بانکي) بر روي اينترنت براي نخستين بار در کشور در بانک پارسيان اجرايي شد،افزود:سامانه انتقال وجه از حساب به حساب، امسال در تمامي بانک ها اجرايي شد،اما بانک پارسيان اولين بار در کشور آن را در بستر اينترنت پياده سازي کرد که بدين ترتيب مشتري مي تواند از طريق درگاه اينترنت نسبت به انتقال وجوه از حسابي به حساب يا حساب هاي ديگر اقدام کند.
      منصوري با تاکيد بر اين نکته که وجه انتقالي از طريق پاياي اينترنتي بانک پارسيان به صورت قطعي و با تضمين بانک، منتقل مي شود، خاطرنشان کرد: در اين سامانه، مشتري مي تواند به صورت گروهي، وجوه مورد نظر را به چندين حساب در بانک هاي ديگر انتقال دهد.
      وي با اشاره به اين نکته که در شرايط کنوني، تا 100 رکورد براي اين سامانه پيش بيني شده است، اظهار داشت:پايا براساس شماره بانکي ايران( شبا) حرکت مي کند و درصد اطمينان انتقال آن 100 درصد است.
      منصوري به تجربه دنيا در استفاده از سامانه هاي بانکي اشاره کرد و افزود: در تمامي دنيا ساتنا، سامانه اي براي تسويه بين بانکي است که براي مشتريان استفاده نمي شود و سرويس معادل آن براي مشتريان، پايا است ولي چون ساتنا زودتر از پايا وارد چرخه نظام بانکي شد، براي انتقال وجه در سطح مشتريان نيز مورد استفاده قرار گرفته که بعضا با مشکلاتي در زمينه مرجوع شدن وجوه انتقالي روبه رو شد.
      معاون فناوري اطلاعات بانک پارسيان ، پايا را در مدل معماري، سامانه اي 100 درصدي خواند و گفت: هم اکنون در طول ساعات اداري روز، چهار بار انتقال وجه از طريق پايا صورت مي گيرد که بر اساس درخواست مشتريان پارسيان پيشنهاد کرده است که اين دوره به هر نيم ساعت يک بار کاهش يابد.
      وي ادامه داد: انتقال وجه از طريق ساتنا همچنان وجود دارد و با ورود شبا، کنترل آن بيشتر شده است ولي درصد اطمينان از انتقال با سامانه پايا کمتر است.
      عبدالحميد منصوري طي نشست خبري با اعلام اين خبر گفت:ما همچنان تلاش مي کنيم که از حضور مشتريان در شعب بکاهيم و با توسعه خدمات بانکداري الکترونيکي زمينه اي را فراهم کنيم که در وقت و هزينه مشتريان صرفه جويي شود.
      معاون فناوري اطلاعات بانک پارسيان همچنين از بستر سازي بانک پارسيان براي احراز هويت غير حضوري مشتريان و رفع موانع قانوني آن خبر داد و گفت:مطمئنا با اين اقدام شاهد کاهش بيشتر حضور مشتريان در شعب بانک خواهيم بود.
      معاون فناوري اطلاعات بانک پارسيان با اشاره به راه اندازي سيستم انتشار اينترنتي گواهي سپرده و فروش اينترنتي حق تقدم سهام براي نخستين بار از سوي اين بانک در کشور، اضافه کرد: هم اکنون 75 درصد تراکنش هاي بانک پارسيان غير شعبه اي شده است.
      مهندس منصوري در بخش ديگري از اين گفت و گو با بيان اين نکته که سامانه «بانک سخن سنج» در بانک پارسيان با مشارکت استادان دانشگاه صنعتي شريف طراحي و اجرا شده است، ادامه داد: اين پروژه، پروژه تشخيص گويش طبيعي است که روي بستر تلفنبانک پارسيان پياده سازي شده است و مشتريان به جاي زدن دکمه تلفن براي انجام امور بانکي خود، با سخن گفتن نيازهاي بانکي خود را مرتفع مي کنند.
      وي با تاکيد بر اين نکته که پروژه يادشده ،مراحل نهايي آزمايشي خود را پشت سر مي گذارد، ادامه داد: اين پروژه، پروژه اي دشوار و موانع و داراي دقايق زيادي بوده که خوشبختانه با رفع نواقصي که به مرور رفع شده به مراحل پاياني نزديک شده است و تلفنبانک جديد بانک پارسيان که با دستور گفتاري مشتري عمل خواهد کرد از ابتداي سال آينده در اختيار مشتريان خواهد بود.
      معاون فناوري اطلاعات بانک پارسيان با بيان اين نکته که براي ترويج و تحکيم زبان ملي در کشورهاي مختلف دنيا هزينه هاي زيادي صورت گرفته است، ادامه داد: هر کشوري بخواهد زبان رسمي خود را حفظ کند بايد به اين سو حرکت کند و بانک پارسيان نيز درجهت حفظ زبان فارسي، اين طرح را به مرحله اجرا درآورده و از سال آينده در دسترس تمامي مشتريان قرار خواهد داد.
      وي صدا را هم مثل اثر انگشت منحصر به فرد خواند و گفت: ضريب امنيت بانک سخن سنج، بسيار بالا است و فعلا هم به عنوان تنها بانک ، از سوي بانک پارسيان به صورت آزمايشي به مرحله عملياتي رسيده است.
      مهندس منصوري سپس در مورد پايانه هاي فروشگاهي بي سيم پارسيان گفت: ما حدود 7 سال پيش نخستين پايانه فروشگاهي بي سيم را در کشور فعال کرديم اما چون آن زمان قيمت سيم کارت بسيار بالا بود و اين دستگاه نيز در بستر تلفن همراه کار مي کند، آن زمان از لحاظ حجم تراکنش، توجيه اقتصادي نداشت.
      وي با تاکيد بر اين نکته که با ارزان شدن سيم کارت، اين پروژه مجددا در بانک پارسيان احيا شد، اضافه کرد: هم اکنون چون اين دستگاه ها در پشت پيشخوان مغازه ها قرار دارد فروشنده براي استفاده از آن، از مشتري رمز را مي پرسد در حالي که اين کار مغاير استانداردهاي بين المللي است و اين مشتري است که بايد رمز را وارد کند نه فروشنده.
      به گفته منصوري، چون پايانه هاي فروشگاهي بي سيم، قابل حمل است تا حدودي اين نقيصه مرتفع مي شود ولي در عين حال اين نگراني وجود دارد که چنانچه تمامي پايانه هاي فروشگاهي کشور بي سيم شود، آيا شبکه جي پي آر اس کشور مي تواند جوابگوي آن باشد يا خير.
      معاون فناوري اطلاعات بانک پاسيان با اشاره به اين نکته که اين دستگاه ها در مرحله نخست در مراکز حساس نصب مي شود، گفت: هزينه دستگاه هاي بي سيم دو برابر دستگاه هاي معمولي است ولي بانک هزينه آن را تقبل کرده است تا خود را به استانداردهاي موجود در اين زمينه نزديک تر کند.
      وي در عين حال به وجود بيش از يک ميليون و 200 هزار دستگاه پايانه فروشگاهي در کل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بانک پارسيان از لحاظ تعداد دستگاه هاي کارتخوان درميان بانک هاي کشور مقام سوم ولي از لحاظ تراکنش رتبه اول نظام بانکي را در اختيار دارد.