X
   
 
    • توسط نشریه بنکرمعرفی شد: بانک پارسیان بانک برتر سال ایران

      توسط نشریه بنکرمعرفی شد: بانک پارسیان بانک برتر سال ایران

      نشریه بین المللی بنکر در آخرین رتبه بندی(Bank of the year) خود که در ماه نوامبر سال جاری میلادی صورت گرفت،بانک پارسیان را بانک برترسال جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و تندیس و جایزه این رتبه را به بانک پارسیان اهدا نمود.

      نشريه بين المللي بنکر در آخرين رتبه بندي(Bank of the year) خود که در ماه نوامبر سال جاري ميلادي صورت گرفت،بانک پارسيان را بانک برترسال جمهوري اسلامي ايران معرفي کرد و تنديس و جايزه اين رتبه را به بانک پارسيان اهدا نمود.
      در گزارشي که اين نشريه معتبر به مناسبت اين رتبه بندي منتشر کرده در مورد بانک پارسيان آمده است: بانک پارسيان از زمان شروع فعاليت در ژانويه 2002 شاهد رشدي پيوسته بوده تا جايي که امروز به جايگاه بزرگ ترين بانک خصوصي ايران دست يافته است.اين بانک موفقيت هاي چشمگيري در رشد شاخص هاي مالي در سال 2010 داشته است. سود خالص در اين سال با افزايش 41درصدي به 531 ميليون دلار و داراييهاي آن با 23درصد رشد به 25.6 ميليارد دلار رسيده است. سرمايه پايه اول بانک پارسيان که معيار اصلي سنجش قدرت مالي بانکهاست با 33درصد رشد به 1.95 ميليارد دلار رسيد.
      در گزارش بنکر همچنين آمده است:در سال 2010 جذب 8درصد از کل سپرده ها و اعطاي 7درصد از کل تسهيلات اعطايي در سيستم بانکي ايران توسط بانک پارسيان صورت گرفته است. سهم بازار بانک پارسيان در ميان بانک هاي خصوصي در اين سال معادل 36درصد از کل سپرده ها و 25درصد از تسهيلات اعطايي بوده است.
      نشريه بنکر همچنين اعلام کرد:در بانکداري خرد، بانک پارسيان 42 شعبه در سال 2010 افتتاح کرد وهمچنين پيشگام در ارائه خدمات بانکداري الکترونيک در ايران بوده و 72درصد از تراکنش هاي پارسيان در سال 2010 از طريق کانالهاي الکترونيکي صورت گرفته است.
      با نگاهي به آينده، بانک پارسيان قصد دارد تا فعاليت خود را در زمينه بانکداري اسلامي نوين افزايش دهد و به سمت حوزه هاي مالي جديد که مجوز آنها در سال 2007صادر شده حرکت کند. همچنين متوليان بانک پارسيان اعتقاد دارند که حضور فعال در عرصه بانکداري اسلامي نوين مانند صدور اوراق صکوک فرصت هاي بسيارخوبي را براي توسعه فعاليت هاي مالي بانک در سالهاي آتي فراهم مي کند و مصمم به ايجاد يک شرکت تامين سرمايه در گروه مالي پارسيان مي باشد.