X
   
 
    • بازدید رییس کل بانک مرکزی و دکتر دیواندری از غرفه بانک پارسیان در نمایشگاه جانبی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت

      بازدید رییس کل بانک مرکزی و دکتر دیواندری از غرفه بانک پارسیان در نمایشگاه جانبی سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت

      در سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که در روزهای 16 و17 دی ماه و در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، بانک پارسیان حامی طلایی همایش بود و مدیران و کارشناسان مدیریت نرم افزار و سخت افزار بانک و شرکت های تخصصی ITگروه مالی پارسیان با حضوری فعال به معرفی محصولات، دستاوردها، خدمات و ابزارهای مدرن و جدید خود پرداختند.

      آقاي دکتر سيف، رييس کل بانک مرکزي، که يکي از سخنرانان مراسم افتتاحيه بود،، در روز اول اين همايش پس از سخنراني از نمايشگاه جانبي بازديد و با حضور در غرفه بانک پارسيان از نزديک با خدمات و محصولات نوين بانک آشنا شد و همچنين آقاي دکتر ديواندري، مديرعامل بانک نيز پس از سخنراني تخصصي در همايش، از غرفه بانک و گروه مالي پارسيان بازديد بعمل آورد و از همکاران حاضر قدرداني کرد.

      وي به عنوان يکي از سخنرانان اين همايش به ارايه مطالبي پيرامون وضعيت IT کشور، بانکداري الکترونيک، اثربخشي سرويس هاي نوين بانکداري الکترونيک پرداخت و راهکارهايي در خصوص توسعه بانکداري به کمک فناوري ارايه کرد.
      مديرعامل بانک پارسيان در اين همايش طي سخناني با اشاره به افزايش ميزان استفاده از ابزارهاي الکترونيک در شبکه بانکي بر اساس آمارهاي بانک مرکزي از سال 85 تا 92 گفت:: در حوزه بانکداري و پديده جهاني شدن IT تعادل سيستم بانکداري سنتي را کاملاً تغيير داد. از سال 85 به بعد IT تأثيرات زيادي بر روي خدمات بانکي گذاشت، به طوري که در سال‌هاي 85 تا 92 هر ماه تعداد 350 ميليون تراکنش در نظام بانکي صورت گرفته است که اگر سامانه‌هاي الکترونيکي نبود براي اين تقاضاها احتياج به نيروي انساني بسيار زيادي وجود داشت.

      وي افزود: فناوري اطلاعات امروز يک پديده بيروني براي نظام بانکي محسوب نمي‌شود، بلکه يک پديده دروني و ممزوج با خدمات بانکي است و امروزه بدون IT بانک مفهوم ندارد.
      مديرعامل بانک پارسيان اظهار داشت: تحولات بخش IT به صورت مستقيم تأثيرگذار بر خدمات بانکي است که اين خدمات هم مفيد براي بانک و هم تهديد براي آن است.
      ديواندري گفت: از اين جهت IT مفيد است که مي‌تواند در ارائه بهتر خدمات به مشتريان کمک کند، اما از آن جهت تهديد محسوب مي‌شود که در آينده مي‌تواند جايگزين نيروي انساني شود. بنابراين زماني خواهد رسيد که ما به جاي بانک از خدمات IT در حوزه بانکداري استفاده کنيم.
      وي اظهار داشت: بنابراين بايد مراقب بود که صنعت بانکداري توسط IT بلعيده نشود، يعني ممکن است در درازمدت اين اتفاق بيفتد. امروزه حتي سيستم حرکت قطارها و کنترل فرودگاه‌ها از فناوري IT استفاده مي‌کنند.
      ديواندري ادامه داد: فناوري اطلاعات و ارتباطات بر تار و پود نظام بانکي اثرگذار است و تا چند سال آينده تحولات زيادي را به کمک IT شاهد خواهيم بود.
      سومين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام هاي پرداخت با حضور چهره‌هاي صاحب نظر در عرصه بانکداري، کارشناسان ارشد حوزه هاي بانکي و فناوري اطلاعات بخش هاي دولتي و خصوصي، استادان دانشگاه هاي داخلي و خارجي و ساير مهمانان داخلي و خارجي و شرکت هاي PSP کشور طي روزهاي شانزدهم و هفدهم ماه جاري با برگزاري نشست‌ها، سخنراني‌ها و ميزگردهاي تخصصي و برگزاري کارگاه هاي آموزشي برگزار شد.
      معرفي دستاوردهاي نوين صنعت بانکداري کشور، بررسي روند پيشرفت فناوري در صنعت بانکداري، شناسايي رويکرد جديد فناوري اطلاعات در کسب و کار بانکي، معرفي زيرساخت ها و ابزار هاي نوين پرداخت الکترونيک و همچنين بررسي جنبه هاي فرهنگي- اجتماعي و اقتصادي بانکداري الکترونيک از اهداف اين همايش بود.