X
   
 
    • پرسش های متداول اینترنت بانک

      پرسش های متداول اینترنت بانک

      .


      Parsian Bank Online Banking - FAQ

      1- جهت ورود به اینترنت بانک از چه مرورگری می توانم استفاده کنم ؟
      - مرورگرهای پیشنهادی: Mozilla FireFox و Google Chrom
      - سایر مرورگرهای : IE،Edge ، Safari و ...
      2- آیا از طریق تلفن همراه های هوشمند (اندروید/ios ) می توانم به اینترنت بانک پارسیان وارد شوم ؟
      - بله
      3- آیا مراجعه به وب سایت بانک پارسیان با تلفن همراه هوشمند موجب برهم ریختگی صفحه خواهد شد ؟
      - خیر – یکی از قابلیت های اینترنت بانک پارسیان Resize شدن در تلفن همراه هوشمند می باشد .
      4- قابلیت Responsive در اینترنت بانک پارسیان به چه منظور می باشد؟
      - Resize نمودن صفحه اینترنت بانک در گوشی های تلفن همراه ، تبلت و ... .
      5- چگونه به اینترنت بانک پارسیان دسترسی داشته باشم ؟
      - ورود به وب سایت بانک پارسیان به نشانی www.parsian-bank.ir و انتخاب گزینه اینترنت بانک (گوشه، چپ)
      6- راه های دستیابی به لینک ورود به اینترنت بانک در وبسایت بانک پارسیان چگونه است ؟
      - انتخاب آیکون اینترنت بانک، تعبیه شده در گوشه چپ وبسایت بانک پارسیان
      - منوی "بانکداری الکترونیک و سامانه های جانبی > بانکداری اینترنتی > اینترنت بانک
      7- صفحه اینترنت بانک پارسیان باز نمی شود، چه اقدامی انجام دهم ؟
      - از نسخه های به روز شده مرورگر استفاده نمایید .
      - تیک پروکسی مرورگر کنترل گردد .
      - از عدم اتصال به ابزارهای VPN مطمئن شوید .
      8- نشانی URL اینترنت بانک پارسیان چه می باشد ؟
      - https://ipb.parsian-bank.ir
      9- چنانچه در هنگام ورود به اینترنت بانک با خطای Certificate Error مواجه شده ام، چه اقدامی انجام دهم ؟
      - اینترنت بانک پارسیان از پروتکل امن استفاده نموده و دارای گواهینامه های معتبر می باشد ، لذا به محض دریافت پیام فوق از ادامه عملیات ورود به اینترنت بانک خودداری نموده و با شماره 02181151000 مرکز تماس و صدای پارسیان ؛ تماس حاصل نمایید .
      10- جهت ورود به اینترنت بانک پارسیان به چه موارد امنیتی بایستی توجه نمود ؟
      - به نشانی URL وبسایت توجه نمایید.
      - حتما می بایست در ابتدای آدرس عبارت HTTPS درج شده باشد .
      - بررسی نشان "قفل" بر روی سایت
      - آدرس صحیح صفحه ورود به اینترنت بانک :https://ipb.parsian-bank.ir می باشد .
      - در محل های عمومی( کافی نت و شبکه های ناامن ) از اینترنت بانک پارسیان استفاده نکنید .
      - پس از پایان کار، حتما از اینترنت بانک پارسیان خارج شوید .
      - جهت بالا بردن امنیت از کیبور مجازی برای ورود رمز ایستا استفاده نمایید .
      11- آیا امکان استفاده از کیبورد مجازی جهت حفظ امنیت برای ورود به اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله – جهت افزایش امنیت رمز عبور ایستا از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید .
      12- منظور از رمز ایستا جهت ورود به اینترنت بانک چه می باشد ؟
      - رمز ثابت دریافت شده از شعب بانک پارسیان و یا تعیین شده توسط مشتری از طریق سامانه "خانه پارسیان"
      13- نحوه دریافت رمز ایستا اینترنت بانک پارسیان از سامانه "خانه پارسیان" چگونه می باشد ؟
      - ورود به سامانه خانه پارسیان از طریق وب سایت رسمی بانک به نشانی www.parsian-bank.ir
      >سامانه خانه پارسیان > انجام مراحل در سامانه خانه پارسیان>تعیین رمز ورود
      14- منظور از رمز یکبار مصرف (OTP) جهت ورود به اینترنت بانک پارسیان چه می باشد ؟
      - رمز یکبار مصرف دریافت شده از دستگاه سخت افزاری توکن
      15- آیا امکان دریافت دستگاه توکن سخت افزاری در حال حاضر در شعب بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - در حال حاضرخیر
      16- ورود به اینترنت بانک در چند مرحله صورت می گیرد ؟
      - 2 مرحله
      17- مراحل ورود به اینترنت بانک پارسیان چگونه می باشد ؟
      - نام کاربری و رمز ایستا و حروف امنیتی وارد گردیده و گزینه ارسال پیامک انتخاب گردد .
      - پیامک رمز یکبار مصرف ارسال شده به گوشی تلفن همراه وارد شده و کد امنیتی را وارد نمایید .
      - توجه : نوع کلمه رمز در حالت ایستا بایستی قرار گرفته باشد .
      18- مدت زمان معتبر برای ورود رمز یکبار مصرفی پیامک ارسال شده چه مقدار می باشد ؟
      - 120 ثانیه (دو دقیقه)
      19- آیا جهت استفاده از اینترنت بانک پارسیان ثبت شماره تلفن همراه در سیستم بانک الزامی می باشد ؟
      - بله
      20- در صورت عدم در یافت رمز یکبار مصرف ورود به اینترنت بانک چه مواردی را بایستی کنترل نمود ؟
      - از آنتن دهی گوشی تلفن همراه اطمینان حاصل نمایید .
      - نبود ظرفیت دریافت و ذخیره پیامک در گوشی (سیمکارت،تلفن همراه)
      - بررسی لیست SPAM
      - برسی لیست بلاک ها (لیست سیاه گوشی مشتری)
      - تلفن همراه خود را خاموش و روشن نمایید .
      - ترابرد خط تلفن همراه
      21- آیا حروف امنیتی تعبیه شده جهت ورود به اینترنت بانک به بزرگ و کوچک بودن حساس می باشد ؟
      خیر

      22- آیا قابلیت استفاده از اینترنت بانک پارسیان به زبان انگلیسی مقدور می باشد ؟
      - بله
      23- منظور از "خدمات پرکاربرد " اینترنت بانک پارسیان چه می باشد ؟
      - خدمات پرکاربرد قابلیت تغییر و شخصی سازی توسط کاربر را دارد.
      - جهت سهولت در دسترسی به شماره کارت،حساب وعملیات پرکاربرد تعبیه شده است.
      24- آیا امکان افتتاح سپرده از طریق اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله – در صورتی که شما چه به صورت حضوری و چه به صورت غیر حضوری مشتری بانک پارسیان شده باشید ، امکان افتتاح سپرده قرض الحسنه ، کوتاه مدت و مدت دار را در چارچوب مقررات بانک مرکزی دارا خواهید بود .
      25- چگونه صورتحساب خود را از اینترنت بانک پارسیان مشاهده نمایم ؟
      - از منو سپرده ها>سپرده های ریالی >قرض الحسنه و کوتاه مدت
      26- منظور از صورتحساب آفلاین چیست ؟
      - این سرویس برای آن دسته از مشتریان می باشد که تعداد رکوردهای بالایی در گزارش صورتحساب خود میخواهند. این قابلیت برای همه مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی فعال شده است. و تعداد رکوردهای نمایش داده آن یک میلیون رکورد می باشد.
      مسیر دسترسی : سپرده ها >صورتحساب آفلاین > ثبت درخواست
      27- ثبت نام قرعه کشی خودرو در اینترنت بانک پارسیان چگونه می باشد ؟
      - ثبت نام در قرعه کشی صرفا برای محصولات شرکت ایران خودرو می باشد و موارد اعلام شده در آن وابسته به طرح های قابل اجرا از طریق شرکت مذکور است .
      28- چه روش هایی جهت انجام انتقال وجه در اینترنت بانک پارسیان وجود دارد ؟
      انواع مختلفی از انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی از طریق کارت و حساب به شرح زیر فراهم می باشد :
      - انتقال وجه عادی (حساب به حساب پارسیان)
      - انتقال وجه بین بانکی (پایا)
      - انتقال وجه بین بانکی (ساتنا)
      - انتقال وجه با شناسه واریز
      - انتقال وجه کارت به کارت
      29- جهت انجام کدام یک از روش های انتقال وجه نیاز به شماره شبا مقصد می باشد ؟
      - جهت انجام عملیات انتقال وجه بین بانکی ساتنا و پایا
      30- پرداخت انتقال وجه ها برای انواع مشتریان به چه نحوی می باشد ؟
      - انتقال وجه عادی (حقیقی و حقوقی)
      - انتقال وجه پایا (حقیقی و حقوقی)
      - انتقال وجه ساتنا (حقیقی و حقوقی)
      - انتقال وجه شتابی (حقیقی و حقوقی )
      31- آیا امکان انجام انتقال وجه عادی / پایا به صورت گروهی یا فایلی و مستمر وجود دارد ؟
      - بله ، چنانچه به مقصد بیش از یک حساب درخواست انتقال وجه داشته باشید می توانید از خدمت انتقال وجه عادی / پایا گروهی یا فایلی یا مستمر بسته به نیاز خود استفاده نمایید.
      32- آیا امکان انتقال وجه کارت به کارت گروهی وجود دارد ؟
      - خیر
      33- جهت انجام انتقال وجه کارت به کارت به چه اطلاعاتی نیاز است ؟
      - CVV2
      - تاریخ انقضاء کارت
      - رمز دوم پویا
      - شماره کارت مقصد
      34- سقف انتقال وجه کارت به کارت شتابی به چه میزان است ؟
      سقف های اعلام شده بر اساس شرایط و مقررات بانک مرکزی(غیر قابل تغییر توسط بانک و مشتری )در حال حاضر به شرح زیر می با شد:
      - انتقال وجه شتابی (از کارت نقدی بانک پارسیان به کارت سایر بانکها ) : 100.00.000 ریال
      - انتقال وجه داخلی (از کارت نقدی بانک پارسیان به کارت نقدی بانک پارسیان ): 100.000.000 ریال
      توجه : امکان افزایش انتقال وجه کارت به کارت بانک پارسیان به مبلغ 500.000.000 ریال از طریق درخواست به شعب وجود دارد .
      35- جهت انجام انتقال وجه پایا، ساتنا چه اطلاعاتی نیاز است ؟ (لازم به توضیح است جهت انجام صحیح تراکنش مشتری نباید حساب مازاد نزد بانکها داشته باشد و اطلاعات هویتی خود را به صورت صحیح به بانک اعلام نموده باشد)
      - داشتن شماره شبا حساب مقصد
      - دارا بودن رمز دوم ایستا انتقال وجه
      36- رمز دوم (ایستا) انتقال وجه را چگونه دریافت نمایم ؟
      - مراجعه به شعب بانک پارسیان
      - دریافت غیرحضوری از سامانه "خانه پارسیان" (در صورت ارائه و ثبت شماره تلفن ثابت مشتری)
      37- سقف انتقال وجه بین بانکی (پایا) چقدر می باشد ؟
      - سقف این تراکنش 1.000.000.000 ریال میباشد و مشتری می تواند در دو درخواست هر کدام تا سقف 500.000.000 ریال اقدام نماید.
      38- ثبت دستور پرداخت پایا در اینترنت بانک پارسیان به منظور انجام قطعی انتقال می باشد ؟
      - خیر – ثبت دستور پرداخت پایا تا زمان ساعت تسویه غیر قطعی بوده و از حساب مشتری کسر نمی گردد .
      39- تسویه دستور پرداخت پایا ثبت شده در اینترنت بانک پارسیان در چه زمان هایی انجام می گیرد ؟
      - در ساعتهای 11:30 و 15:30
      40- آیا امکان لغو دستور پرداخت پایا در اینترنت بانک پارسیان وجود دارد ؟
      - بله- در حال حاضر تا قبل از انجام عملیات برداشت وجه امکان لغو وجود دارد
      41- دستور پرداخت پایا از اینترنت بانک پارسیان چگونه لغو می گردد ؟
      - انتقال وجه > گزارش انتقال وجه بین بانکی (پایا) > گزارش تراکنش انتقال وجه بین بانکی (پایا)
      42- سقف انتقال وجه عادی در اینترنت بانک پارسیان چقدر می باشد ؟
      - 1.000.000.000 ریال
      43- جهت ثبت انتقال وجه پایا تا چه مبلغی قابل ثبت می باشد ؟
      - ثبت عملیات پایا تا سقف 500.000.000 ریال می باشد که جهت استفاده از استفاده حداکثری ازسقف 2 فقره 500.000.000 ریال ثبت می گردد .
      44- آیا امکان مسدودی برگ چک به علت مفقودی/سرقت/ و... (ماده 14) در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - خیر، بایستی به صورت حضوری به همراه مدارک شناسایی به یکی از شعب بانک پارسیان مراجعه گردد .
      45- امکان مشاهده وضعیت چکهای واگذار شده به حساب در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - از منو چک > چکهای واگذار شده به سایر بانکها > وضعیت چکهای واگذار شده
      46- امکان ثبت چکهای جدید (پیچک) در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله -از منو چک > پیچک> ثبت چک
      47- جهت ثبت چک در اینترنت بانک پارسیان ورود چه داده هایی (اطلاعاتی) الزامی می باشد ؟
      - اطلاعات حساب (گزینش سپرده ، ورود مبلغ)
      - اطلاعات چک (گزینش شماره صیاد، تاریخ سررسید،شرح چک)
      - مشخصات دریافت کننده چک (نام حقیقی / حقوقی و کدملی / شناسه)
      48- جهت تایید چک در اینترنت بانک پارسیان چه اقدامی بایستی انجام داد ؟
      - از منو چک>پیچک>استعلام / تایید چک می توانید مشخصات چک را کنترل و آن را تایید نمایید.
      49- جهت انتقال چک در اینترنت بانک پارسیان چه اقدامی بایستی انجام داد ؟
      - پس از انجام عملیات تایید چک و با استفاده از منو چک>پیچک> انتقال چک می توانید چک صیادی را به شخص دیگری انتقال دهید.
      50- آیا گزینش سپرده شخصی خاصی (جاری،کوتاه مدت، پس انداز) در انتقال چک مطرح می باشد؟
      - خیر ، تفاوتی ندارد .
      51- جهت انتقال چک در اینترنت بانک پارسیان ورود چه اطلاعاتی الزامی می باشد ؟
      - اطلاعات حساب (گزینش سپرده ، ورود مبلغ)
      - اطلاعات چک (گزینش شماره صیاد، تاریخ سررسید،شرح چک)
      - دریافت کننده چک (نام حقیقی / حقوقی و کدملی / شناسه)
      52- امکان استفاده از برداشت وجه بدون به همراه داشتن کارت نقدی از خودپرداز مقدور می باشد ؟
      - بله - امکان ثبت درخواست حواله بدون کارت از اینترنت بانک مقدور می باشد . جهت ثبت این درخواست از خدمات پرداخت >پرداخت های الکترونیک > صدور حواله بدون کارت
      53- شرایط حواله بدون کارت از اینترنت بانک پارسیان چگونه می باشد ؟
      - مبلغ حواله می بایست مضربی از 100,000 ریال باشد.
      - طول مجاز رمز حواله بین 4 تا 12 رقم است.
      - حداقل مبلغ قابل صدور حواله 100,000 ریال باشد.
      - حداکثر مبلغ قابل صدور روزانه حواله 4,000,000 ریال باشد.
      54- امکان پرداخت اقساط تسهیلات دریافت شده از بانک پارسیان توسط صاحب تسهیلات و یا اشخاص دیگر در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله- از منو تسهیلات > پرداخت قسط
      55- امکان مسدود سازی کارت نقدی پارسیان در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله – از منو کارت >کارت های مشتری > بیشتر
      56- امکان فعالسازی کارت نقدی پارسیان در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله ، کارت > رفع انسداد کارت
      57- امکان صدور مجدد رمز اول کارت نقدی در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله کارت >صدور مجدد رمز کارت
      58- به چه نکاتی در تغییر رمز اول کارت بایستی توجه نمود ؟
      - طول رمز کارت می بایستی 4 رقم باشد.
      - برای امنیت بیشتر از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.
      59- امکان فعالسازی رمز دوم پویا در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله – از منو کارت>کارت های مشتری > بیشتر
      60- آیا رمز دوم پویا به صورت آفلاین و پیامکی فعال می گردد ؟
      - بله
      61- فعالسازی رمز دوم پویا در اینترنت بانک پارسیان با چه الزامی انجام می گیرد ؟
      - ثبت شماره تلفن همراه در سیستم بانک
      62- رمز 8 رقمی در قسمت فعالسازی رمز دوم پویا به چه منظوری می باشد ؟
      - رمز 8 رقمی توسط کاربر تعیین شده در جهت استفاده از رمز دوم پویا در همراه بانک پارسیان
      63- منظور از کارپوشه در اینترنت بانک پارسیان چه می باشد ؟
      - جهت انجام انتقال وجه عادی / پایا برای مشتریان حقوقی و حسابهای حقیقی مشترک با شرط برداشتی غیر از هر یک به تنهایی
      64- آیا امکان ثبت نام سامانه سجام در اینترنت بانک پارسیان وجود دارد ؟
      - بله – از منو خدمات بورس >ثبت نام سامانه سجام
      65- آیا امکان ثبت درخواست فروش سهام عدالت در اینترنت بانک پارسیان وجود دارد ؟
      - بله – از منو خدمات پرداخت > عرضه سهام دولت
      66- تخصیص سپرده به کارگزار بورس در اینترنت بانک پارسیان چگونه می باشد ؟
      - خدمتی است برای کاربران معاملات آنلاین سهام در بورس
      67- آیا امکان ثبت ایمیل در اینترنت بانک پارسیان برای دریافت صورتحساب دوره مقدور می باشد ؟
      - بله – از منو تنظیمات > تنظیمات صورتحساب
      68- آیا امکان انتخاب یک یا چند حساب برای دریافت صورتحساب دوره در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله – از منو تنظیمات > تنظیمات صورتحساب
      69- طول دوره زمانی برای دریافت صورتحساب در اینترنت بانک چگونه است ؟
      - بسته به انتخاب مشتری می تواند روزانه / هفتگی / ماهانه باشد
      70- آیا امکان پرداخت قبوض به صورت اتوماتیک مقدور می باشد ؟
      - بله – از منو خدمات پرداخت > پرداخت قبوض اتوماتیک
      71- شرط اصلی پرداخت قبوض اتوماتیک چه می باشد ؟
      - دارا بودن رمز دوم انتقال وجه (ایستا)
      72- امکان لغو پراخت های ثبت شده قبوض اتوماتیک امکانپذیر است ؟
      - بله – از منو خدمات پرداخت> گزارش پرداخت الکترونیک >گزارش قبض های اتوماتیک ثبت شده
      73- آیا امکان تغییر نام کاربری در اینترنت بانک وجود دارد ؟
      - بله تنظیمات > تغییر نام کاربری
      74- الزامات تغییر نام کاربری در اینترنت بانک چگونه می باشد ؟
      - شروع نام کاربری می تواند با حرف یا عدد باشد.
      - نام کاربری نمی تواند فقط عدد باشد.
      - طول نام کاربری می بایستی بین 5 تا 32 کاراکتر باشد.
      - استفاده از حروف غیرانگلیسی در نام کاربری مجاز نیست.
      - نام کاربری ترکیبی از حرف، عدد، نقطه (.)، خط تیره (-) و زیرین خط (_) می باشد.
      75- آیا امکان تغییر رمز ورود / رمز انتقال در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله- از منو تنظیمات>تغییر رمز
      76- الزامات تغییر رمز ورود به اینترنت بانک و رمز انتقال وجه چگونه می باشد ؟
      - رمز عبور و رمز انتقال وجه به حروف کوچک و بزرگ حساس است.
      - طول رمز عبور و رمز انتقال وجه می بایستی بین 8 تا 20 کاراکتر باشد
      - برای امنیت بیشتر از صفحه کلید مجازی استفاده نمایید.
      - رمز عبور و رمز انتقال وجه می تواند ترکیبی از حروف انگلیسی، عدد و علامت های (@ # % $ _ -) باشد.
      - برای ایجاد رمز قوی، رمز شما باید شامل حروف کوچک و بزرگ، اعداد و نمادها باشد. وجود تنوع کارکترهای استفاده شده در رمز امنیت رمز انتخاب شده را بالاتر میبرد.
      - لطفا از به کار بردن نام، نام خانوادگی، شماره پرسنلی، تاریخ تولد ، شماره کد ملی ، شماره شناسنامه و .. سایر اطلاعاتی که ممکن است به هر نحو در دسترس دیگران قرار بگیرد، اجتناب فرمایید.

      77- امکان جست و جو شعب در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - بله – از منو خدمات بیشتر >بازخورد
      78- آیا امکان فعالسازی و یا تمدید سرویس پیامک در اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - خیر
      79- جهت انجام عملیات کارپوشه ای برای اشخاص حقوقی روال به چه شکل می باشد ؟
      - درخواست عملیات انتقال توسط شخص حقوقی
      - ورود امضاداران با نام کاربری و رمز ورود حقیقی و انجام تاییدیه های لازم
      - ورود شخص حقوقی و اجراء عملیات
      80- جهت انجام عملیات کارپوشه ای برای اشخاص حقیقی مشترک (با شرایط برداشتی غیر از هر یک به تنهایی)روال به چه شکل می باشد ؟
      - درخواست عملیات انتقال توسط یکی از اشخاص حقیقی
      - ورود و تاییدیه توسط سایر امضاء داران
      - ورود شخص حقیقی اولیه و تایید عملیات
      81- امکان ارائه بازخورد از اینترنت بانک پارسیان مقدور می باشد ؟
      - پیشنهاد، انتقاد و درخواست های خود را از منوی خدمات بیشتر > بازخورد برای ارائه خدمات هرچه بهتر اعلام نمائید.


No Cache
Generate time: 1.4840970039368
Generate time 2: 0.56890201568604
Query time: 0.44785308837891