X
   
 
    • تاسیس شعبه و تشکیل بانک مشترک در شش کشور

      تاسیس شعبه و تشکیل بانک مشترک در شش کشور

      معاون بانک پارسیان خبر داد: تاسیس شعبه و تشکیل بانک مشترک در شش کشور

      ;;;; معاون امور بينaHzwnj;الملل بانك پارسيان از مذاكره براي تاسيس شعبه و تشكيل بانك مشترك در كشورهاي ديگر خبر داد.

      ;;;; به گزارش خبرنگار بانك و بيمه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمدحسن مهاجريaHzwnj;تهراني با اشاره به اينكه بانك پارسيان بزرگترين بانك خصوصي با210 شعبه در سراسر كشور است، اظهار كرد: 40 درصد نقدينگي بانكaHzwnj;هاي خصوصي كشور از سوي بانك پارسيان مديريت ميaHzwnj;شود و به همين دليل بانك پارسيان سعي دارد از نظر ارزي هم جايگاه مناسبي داشته باشد و تعداد شعب ارزي خود را به 50 شعبه افزايش داده است.

      ;;;; وي با اشاره به افزايش حجم اعتباراتي كه از سوي اين بانك گشايش شده است گفت: اين امر به دليل اعتمادي است كه كارگزاران خارجي به بانك پارسيان پيدا كردهaHzwnj;اند و بعضا بانكaHzwnj;هاي خارجي، خودشان خطوط ريفاينانس را در اختيار ما قرار ميaHzwnj;دهند تا آن را در اختيار مشتريان قرار بدهيم .

      ;;;; وي افزود: تمام فعاليتaHzwnj;هاي ارزي بانك پارسيان براساس مقررات بينaHzwnj;المللي و كميته Ball سوئيس انجام ميaHzwnj;شود و به خصوص در زمينه پولaHzwnj;شويي دقت زيادي انجام ميaHzwnj;دهد تا مشكلي براي بانك ايجاد نشود.

      ;;;; وي گفت: بيشترين معاملات ما يورو و درهم و ارزهاي ديگر است و تاكنون مشكلي نداشتهaHzwnj;ايم و بسياري از شركتaHzwnj;هاي بزرگ جهان هم با ما كار ميaHzwnj;كنند.

      ;;;; معاون امور بينaHzwnj;الملل بانك پارسيان به نوسانات نرخ ارز اشاره كرد و گفت: براي جلوگيري از ضرر و زيان مشتريان در اين باره در صورت تقاضا ارز را در بازار با قيمت مناسب وارد ميaHzwnj;كنيم و ريسك آن را ميaHzwnj;پذيريم همچنين در صورت نياز معاملات سوآپ و آپشن كه باعث كاهش ضرر مشتري ميaHzwnj;شود انجام ميaHzwnj;دهيم.

      ;;;; وي گفت: با توجه به اينكه قيمت لايبورمشخص نيست آن را فيكس كردهaHzwnj;ايم و براي يورو در صورت سپردهaHzwnj;گذاري يك ساله نرخ سود چهار درصد و براي دلار و فرانك سوئيس و درهم امارات و ريال عربستان شش درصد تعيين ميaHzwnj;شود و اگر قبل از سررسيد تقاضاي دريافت وجود داشته باشد با كسر يك تا دو درصد تحويل داده ميaHzwnj;شود.

      ;;;; وي نرخ كارمزد در بخش ارزي را مطابق بخشنامه بانك مركز 0.2 درصد براي گشايش اعتبار عنوان كرد.

      ;;;; مهاجري همچنين از مذاكره براي تاسيس شعبه و تشكيل بانك مشترك با شش كشور به خصوص كشورهاي همسايه و منطقه خليج فارس خبر داد.

      ;;;; وي تاكيد كرد: راهكارهاي مختلفي براي كاهش ريسك صادركنندگان انجام ميaHzwnj;شود و در مواردي كه طرح آنaHzwnj;ها مورد تاييد معاونت اعتباري بانك قرار بگيرد مشاركت ميaHzwnj;كنيم. همچنين اگر اعتبارات از سوي بانكaHzwnj;هاي خارجي افتتاح و مدتaHzwnj;دار باشد در صورت تمايل مشتري، ريسك بانك گشاينده اسناد را خريداري و وجه را نقدا به حساب مشتري واريز ميaHzwnj;كنيم و ريسك نوسانات به بانك منتق ميaHzwnj;شود و ما هم سعي ميaHzwnj;كنيم آن را به موقع به يك بانك ديگر فوروارد كنيم.

      ;;;; وي ادامه داد: ما مشتريانaHzwnj;مان را كاملا شناسيايي ميaHzwnj;كنيم و ميزان مطالبات معوق بانك به خصوص در بخش صادرات اندك است.

      ;;;; وي دربارهaHzwnj; تاثير تحريمaHzwnj;ها بر فعاليتaHzwnj; بانكaHzwnj; اشاره كرد و گفت: اين موضوع مشكلي به وجود نياورده است و تنها برخي بانكaHzwnj;هاي بزرگ كه منافعي در آمريكا دارند با ما كار نميaHzwnj;كنند اما بانكaHzwnj;هاي ديگر مشكلي ندارند همچنين در زمينه تحريم كالا براي كالاهايي كه ممكن است مشكلاتي داشته باشند گشايش اعتبار انجام نميaHzwnj;شود.

      ;;;; مهاجري درباره ماليات تسعير داراييaHzwnj;هاي ارزي گفت: در بازارهاي بينaHzwnj;المللي به اين صورت كه در ايران از تسعير داراييaHzwnj;هاي ارزي ماليات گرفته ميaHzwnj;شود، ماليات تعلق نميaHzwnj;گيرد.

      ;;;; او ميزان حواله صادره را 880 ميليون دلار و وارده را 470 ميليون دلار از سوي صرافي پارسيان عنوان كرد